تاسیس رشتههای دانشگاه ملی مهارت براساس آمایش سرزمینی

به گزارش خبرنگار آنا، برقراری عدالت آموزشی در منطق محروم همواره یکی از دغدغههای مسئولان عالی رتبه نظام است، بر همین اصل توجه به رویکرد آمایش سرزمینی که یکی از منویات مقام معظم رهبری است از جمله مواردی است که میتواند به این دغدغه پاسخ دهند؛ به همین منظور زمانی، رئیس دانشگاه ملی مهارت در گفتوگو با خبرنگار آنا، با بیان اینکه تاسیس رشتههای دانشگاه ملی مهارت براساس آمایش سرزمینی صورت میگیرد، خروجی هنرستانهای فنی و حرفهای و کار و دانش را ورودیهای دانشگاه عنوان کرد.
وی، بر ضرورت آمایش سرزمینی و فعالیت هنرستانهای فنی و حرفهای برای توزیع عادلانه آموزش در مناطق محروم تاکید کرد.
زمانی اضافه کرد: عدم فعالیت هنرستانها و عدم هدایت تحصیلی مناسب در آموزش و پرورش به سمت هنرستانها، موجب عدم موفقیت دانشگاه در مناطق فاقد هنرستان فعال خواهد شد.
وی افزود: در مناطق محروم، به دلیل عدم وجود خوابگاه و امکانات اولیه در بدو تاسیس آموزشکدهها، تکیه بر دانشجویان بومی ضروری است.
رئیس دانشگاه ملی مهارت، ارتباط رشتههای دانشگاه با صنایع موجود در مناطق مختلف را نیز بسیار مهم دانست.
وی با مثال منطقه معدنی، بر ضرورت تقویت تکنسینهای مورد نیاز معادن و ایجاد رشتههای مرتبط با آنها تاکید کرد و گفت که کنکور خاص فنی و حرفهای و وجود دانش آموزان هنرستانی در این رشته ها، از معیارهای تصمیم گیری در تاسیس رشتهها در دانشگاه است.
زمانی در پایان، از تشکیل ستادی در دانشگاه برای رسیدگی به مناطق کمتر توسعهیافته خبر داد و افزود این ستاد با رعایت شاخصهای آمایش سرزمینی و توزیع دانشآموزی، به دنبال برقراری عدالت آموزشی در کشور است.
انتهای پیام/