عدالت آموزشی در ایران؛ نقشه‌ریزی برای برابری فرصت‌ها و بهبود کیفیت آموزش

عدالت آموزشی در ایران؛ نقشه‌ریزی برای برابری فرصت‌ها و بهبود کیفیت آموزش
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت انسجام در اجرای طرح‌های فضایی و کیفی، اعلام کرد: عدالت آموزشی از اولویت‌های دولت است و برای دستیابی به این هدف، نیازمند گزارش دقیق از دستاوردها و نقشه عملیاتی جامعی هستیم. این طرح که در راستای کاهش شکاف‌های آموزشی و ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی است، مسئولان را موظف به رصد دائمی و مستندسازی اقدامات می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضاکاظمی، وزیر آموزش و پرورش در نشست کارگروه توسعه عدالت آموزشی، فضا و کیفیت آموزشی که در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، با بیان این که عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: برای دست یافتن به این مهم نیازمند انسجام بالایی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی با تأکید بر این که باید گزارش دقیقی از دستاورد‌ها در حوزه فضا و تجهیزات ارائه دهیم؛ گفت: اتفاقات مهم و قابل توجهی در شرف انجام است؛ بنابراین نیازمند تجمیع گزارش نتایج و دستاورد‌ها هستیم.

کاظمی با اشاره به این که در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی، نیازمند اطلس نیاز‌ها و نقشه راه و اقدامات عملیاتی هستیم، افزود: مدیران مرتبط با این پروژه موظف‌اند گزارش لحظه‌ای از اقدامات در دست انجام را ارائه دهند تا مشخص شود که چه مقدار از مسیر را پیموده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که گزارش مدونی از اقدامات تیم‌های جهادی باید ارائه شود، افزود: ما در حوزه فضا و کیفیت نیازمند گزارش اقدامات هستیم. چون نقشه و طراحی آن از چندی پیش مشخص شده است؛ بنابراین همت مدیران مربوط باید براقدامات عملیاتی در این حوزه‌ها باشد.

کاظمی با اشاره به اجرای الگوی مدرسه تراز تصریح کرد: توسعه فضا و کیفیت آموزشی با اجرای مدرسه تراز به یکدیگر متصل هستند و همگی در قالب توسعه کیفیت و فضا‌های آموزشی در حال اجرا هستند.

وی بر رصد دائمی این طرح و بررسی مشکلات و کاستی‌ها بر سر راه این پروژه تأکید کرد و گفت: نیازمند برنامه عملیاتی در استان هاهستیم تا با بررسی روند و رویکرد انجام طرح به صورت مستمر در جریان اقدامات قرار گیریم. همچنین نیازمند شبکه سازی‌های متعددی در سراسر کشور در حوزه کیفیت بخشی هستیم.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که در حوزه رسانه نیازمند مستندسازی در مسیر اجرای طرح هستیم؛ گفت: با به تصویر کشیدن اقدامات، مخاطبین به طور کامل در جریان برنامه‌های عملیاتی قرار می‌گیرند.

در پایان این نشست وزیر آموزش و پرورش بر هم افزایی و همراهی تیم اجرای پروژه توسعه عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: این خواسته رئیس دولت است و همگی برای اجرای آن باید همصدا باشیم تا یک بار برای همیشه مشکلات نظام تعلیم و تربیت رفع شود.

گفتنی است؛ اعضای این کارگروه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح، برادامه مسیر تحقق توسعه عدالت آموزشی تأکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب