10:18 04 / 02 /1404

خودروسازان چینی تبلیغات رانندگی خودکار را کاهش دادند

خودروسازان چینی تبلیغات رانندگی خودکار را کاهش دادند
پس از تصادف مرگبار خودروی برقی شیائومی SU7 که منجر به مرگ سه زن جوان شد، خودروسازان در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025 از تبلیغ قابلیت‌های رانندگی خودکار منع شدند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین با احضار 60 نماینده از خودروسازان، آن‌ها را به پرهیز از اغراق در توانایی‌های سیستم‌های کمک‌راننده و تقویت ایمنی محصولات ملزم کرد.

 منع تبلیغ قابلیت‌های رانندگی خودکار شیائومی، زبان بازاریابی شرکت‌ها را تغییر داده و آن‌ها را به تأکید بر ویژگی‌های ایمنی واداشته است. شیائومی، که خودروی SU7 آن در تصادف با فعال بودن سیستم «ناوبری خودکار» دچار حادثه شد، با انتقادات عمومی مواجه شده است. لِی جون، بنیان‌گذار شیائومی، ضمن همکاری با پلیس برای بررسی علل حادثه، عرضه شاسی‌بلند YU7 را طبق برنامه بین ژوئن تا ژوئیه تأیید کرد.

هواوی با همکاری 11 خودروساز، ابتکاری برای حذف تبلیغات گمراه‌کننده و شفاف‌سازی حدود قابلیت‌های رانندگی هوشمند راه‌اندازی کرد و نسخه ارتقایافته پلتفرم کمک‌راننده خود را با سیستم پیشگیری از برخورد معرفی نمود. مرسدس‌بنز، نیو و فولکس‌واگن نیز ایمنی را اولویت اصلی خود خواندند و از عبارات محتاطانه‌تری مانند «رانندگی ترکیبی کمکی» استفاده کردند.

انجمن‌های صنعتی چین خواستار آموزش تفاوت بین «کمک‌راننده» و «رانندگی خودکار» شدند. قوانین کنونی، رانندگان را در خودروهای سطح 2 مسئول حوادث می‌دانند، اما در سطح 3، مسئولیت بین راننده، بیمه‌گر و خودروساز تقسیم می‌شود. بی‌وای‌دی نیز از رسانه‌ها خواست از اصطلاحاتی مانند «چشم خدا» برای سیستم رانندگی خود پرهیز کنند.

فاینشنال تایمز نوشت: این تحولات نشان‌دهنده تلاش چین برای تقویت ایمنی و اعتماد عمومی در فناوری‌های رانندگی خودکار در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا