انیمیشن «پسر دلفینی ۲»، اثر خوش رنگ و لعاب و گیشهپسند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سومین انیمیشنی که در چهلوسومین دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، انیمیشن «پسر دلفینی ۲» ساخته محمد امین همدانی (تهیهکننده) بود، اثری که مثل قسمت اول آن با تکنیک سه بُعدی ساخته شده بود و حال و هوای شاد و سرگرم کنندهای داشت.
انیمیشن ایران سالهاست نشان داده در زمینه تکنیک و اصول فنی از سطح بالایی برخوردار است و هنرمندان این حوزه تواناییهای خودشان را به خوبی نمایان کردند. قسمت دوم «پسر دلفینی» هم از این قاعده مستثنی نیست و این اثر سینمایی از نظر انیمیت کاملاً حرفهای و در سطح جهانی است. طراحی کاراکترها و فضاسازی اثر کاملا تماشاگرپسند است و باتوجه به مخاطب هدف انیمیشن، میتوان گفت در اکران عمومی (که احتمالا نوروز سال آینده است) به فروش قابل قبولی میرسد.
یکی از ضعفهای «پسر دلفینی» در قسمت اول نداشتن داستان منسجم و شخصیت پردازی درست مخصوصاً برای کاراکترهای فرعی بود، اتفاقی که در قسمت دوم به خوبی مرتفع شد و در «پسر دلفینی ۲» مخاطب با داستانی طرف است که سر و شکل مرتبی دارد و حرکات و صحبتهای شخصیتها برای تماشاگر باورپذیر و منطقی است. البته قصه این فیلم کاملاً ساده و برای مخاطب کودک است و به همین دلیل هم پیچیدگی خاصی ندارد، شخصیتهای مثبت و منفی داستان از ابتدا مشخص هستند و از همان ابتدا میتوان برای پایان خوش آن و شکست شخصیت ماجد به عنوان کاراکتر منفی قصه آماده بود.
قسمت اول این انیمیشن در داخل و خارج از کشور بیش از ۵۵ میلیارد تومان فروش داشت که برای این اثر که هزینه تولیدش ۱۵ میلیارد تومان بود، حاشیه سود مطلوبی محسوب میشد.
«پسر دلفینی ۲» نیز با همین فرمان تولید شده پس اثری تجاری و گیشهپسند است. در بین آثار حاضر در جشنواره هم رقابت جذابی با «ژولیت و شاه» برای کسب سیمرغ بخش انیمیشن دارد.
انتهای پیام/

لزوم بازارپردازی همزمان با اکران آثار انیمیشن

انیمیشن «ژولیت و شاه»، ناصرالدین شاه آکتور سینما!
