هیچ خودرویی بدون دریافت مجوز آلایندگی شمارهگذاری نمیشود
به گزارش خبرگزاری آنا، سعید تاجیک امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزمایشگاههای سازمان ملی استاندارد، بر ضرورت تغییر فناوری در خودروهای داخلی با هدف کاهش مصرف سوخت تأکید کرد.
وی اظهار داشت: که استفاده از سوختی که با استانداردهای تعیینشده مطابقت ندارد، موجب افزایش آلایندگی میشود. به گفته او، یکی از مشکلات کنونی کشور، نبود سوخت متناسب با استانداردهای خودروهاست و به همین دلیل کیفیت سوخت مصرفی نقش مستقیمی در عملکرد خودرو و میزان آلایندگی آن دارد.
وی با اشاره به الزام خودروسازان برای رعایت استانداردها و انطباق تولیدات با ضوابط تعیینشده، گفت: از هر هزار خودروی تولیدشده، یک دستگاه به مرکز مربوطه ارسال میشود تا میزان آلایندگی آن مورد آزمایش و ارزیابی قرار گیرد.
تاجیک همچنین بیان کرد: در صورتی که خودرویی در آزمونهای آلایندگی نتواند شاخصها و استانداردهای لازم را کسب کند، از چرخه تولید حذف نمیشود؛ بلکه فرآیند تولید آن مورد بازنگری و اصلاح قرار میگیرد. پس از اعمال اصلاحات نیز آزمایشهای مجدد انجام میشود و تنها در صورت تأیید نتایج، مجوز ادامه تولید و شمارهگذاری برای آن صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه ۲۰ درصد خودروهای ارجاعشده به آزمایشگاه ایمنی و سنجش موفق به دریافت مجوز استاندارد نمیشوند، افزود: این خودروها برای رفع نواقص و انجام اصلاحات به خطوط تولید بازگردانده میشوند.
وی تأکید کرد: هیچ خودرویی در کشور بدون دریافت مجوز آلایندگی امکان طی کردن مراحل شمارهگذاری را ندارد و مسئولیت بررسی آلایندگی خودروها بر عهده سازمان محیط زیست است.
انتهای پیام/
- نمایندگی تعمیرات دوو
- شیرازی رنت
- کمپینگ
- هدایای تبلیغاتی
- غذای شرکتی
- تور استانبول
- غذای سازمانی
- خرید کارت پستال
- لوازم یدکی تویوتا قطعات تویوتا
- مشاوره حقوقی
- تبلیغات در گوگل
- بهترین کارگزاری بورس
- ثبت نام آمارکتس
- سایت رسمی خرید فالوور اینستاگرام همراه با تحویل سریع
- یخچال فریزر اسنوا
- گاوصندوق خانگی
- تاریخچه پلاک بیمه دات کام
- ملودی 98
- خرید سرور اختصاصی ایران
- بلیط قطار مشهد
- رزرو بلیط هواپیما
- ال بانک
- آهنگ جدید
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- اهنگ جدید
- خرید قهوه
- اخبار بورس