در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

ماژیک حلال در آب و کاورهای نقاشی؛ نوآوری‌های جدید تولید کننده ایرانی در بازار نوشت‌افزار

ماژیک حلال در آب و کاورهای نقاشی؛ نوآوری‌های جدید تولید کننده ایرانی در بازار نوشت‌افزار
حسین گلمکانی، مدیر برند تازه‌ تأسیس نوشت افزار«آواز»، با تشریح محصولات جدید و مشکلات تولیدکنندگان داخلی نوشت‌افزار، خواستار حمایت جدی‌تر مسئولان از صنعت نوشت‌افزار ایرانی شد.

حسین گلمکانی، درباره فعالیت‌های جدید شرکت نوشت افزار خود در نمایشگاه نوشت افزار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا عنوان کرد: ما زیرمجموعه شرکت اریو، یک برند تازه به نام «آواز» ایجاد کرده‌ایم. در این برند محصولات نوآورانه‌ای را عرضه می‌کنیم که بتواند رقابت در بازار ایجاد کند؛ مثل ماژیک حلال در آب، یا کاور‌هایی که بچه‌ها می‌پوشند و روی آن با ماژیک نقاشی می‌کنند، سپس به راحتی با آب شسته و پاک می‌شود. این محصولات کاملاً ایرانی هستند و طراحان آنها ایرانی هستند. همچنین مدادرنگی، مداد مشکی و رنگ‌های مختلف را هم با برند خودمان تولید می‌کنیم.

کیفیت ایرانی در برابر برند خارجی

این تولیدکننده درباره مقایسه با محصولات خارجی توضیح داد: خانواده‌ها معمولاً در پی برند‌های خارجی می‌روند، اما پیشنهاد من این است که ابتدا کیفیت محصولات ایرانی را امتحان کنند. ما مدادهایمان را به خانواده‌ها برای تست می‌دهیم و از آنها می‌پرسیم که از یک مداد چه انتظاری دارند. وقتی امتحان می‌کنند، می‌بینند این مداد ایرانی باکیفیت و نشکن است و هم رنگ و هم نوشتارش بسیار روان است، قیمت مناسبی دارد. به همین دلیل وقتی مردم کیفیت واقعی را می‌بینند، محصول ایرانی را انتخاب می‌کنند.

چالش‌های تولید داخلی نوشت‌افزار

گلمکانی با اشاره به مشکلات تولید گفت: مشکلات زیادی در بازار نوشت‌افزار وجود دارد؛ از تأمین کاغذ گرفته تا هزینه‌های بالای واردات مواد اولیه؛ به همین دلیل تولید بعضی از کالا‌ها دیگر صرفه اقتصادی ندارد. برای مثال همین مداد از کاغذ ساخته می‌شود و چون چوب نیست، وقتی بچه‌ها آن را به دهان می‌برند ضرری ندارد. با این حال، هزینه بالای کاغذ فشار زیادی به تولیدکننده وارد می‌کند.

درخواست برای حمایت دولت

وی در ادامه تأکید کرد: مسئولان باید برای تولید بیشتر کمک کنند. از مالیات تا بیمه و هزینه‌های دیگر، شرایط برای داشتن کارگر‌ خیلی سخت شده است. تولیدکننده سرمایه‌دار نیست، او سرمایه‌اش را دوباره به چرخه تولید برمی‌گرداند. وقتی تولیدکننده حمایت نشود، سرخورده می‌شود. اگر دل در گرو تولید داریم، نباید اجازه دهیم کارگر و تولیدکننده اذیت شوند.

سهم برند ایرانی در بازار

گلمکانی در پایان درباره وضعیت بازار نوشت‌افزار ایرانی گفت: اکنون بخشی از بازار در اختیار برند‌های ایرانی است. با توجه به قیمت بالای برند‌های خارجی و توان مالی ضعیف خانواده‌ها، استقبال از محصولات ایرانی بیشتر می‌شود، مگر در میان افراد متمول. با وجود این، شرایط تولید بسیار سخت است و کارخانه‌ها با دشواری کار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا