انسجام فرایندهای جذب و تربیت معلم با تصویب طرح طبقه‌بندی مشاغل

انسجام فرایندهای جذب و تربیت معلم با تصویب طرح طبقه‌بندی مشاغل
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به تأثیرات گسترده تصویب طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان گفت: این طرح می‌تواند انسجام میان جذب، تربیت و به‌کارگیری معلمان با طراحی و اجرای برنامه درسی را فراهم کند و هم‌زمان زمینه بازنگری رشته‌های تحصیلی معلمان و همسوسازی آن با نیازهای روز نظام آموزشی را مهیا سازد.

به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری، به ابعاد و تأثیرات گسترده تصویب طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان در فرایندهای مربوط به نیروی انسانی و اجرای برنامه درسی اشاره کرد و گفت: فرایندهای جذب، تربیت و به‌کارگیری معلم و طراحی برنامه درسی باید در ارتباط منسجم با یکدیگر باشد تا بتوانند اجرای برنامه درسی در کلاس درس را تضمین کنند. طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌تواند این انسجام را برقرار کند.

علی باقرزاده گفت: در طرح طبقه‌بندی مشاغل از سویی شایستگی‌ها و رشته‌های تحصیلی معلمان متناسب برنامه درسی تعیین شده و از سوی دیگر جذب، استخدام، تربیت و به‌کارگیری معلم باید منطبق بر شایستگی‌ها و شرایط مندرج در این طرح صورت پذیرد. 

وی یکی از رویکردهای تحولی در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان را بازنگری و به‌روزرسانی رشته‌های تحصیلی معلمان دانست که با هدف همسوسازی رشته‌ها با نیازهای روز نظام آموزشی و ایجاد فرصت‌های متنوع‌تر برای ادامه تحصیل معلمان صورت گرفته است.

باقرزاده ابراز امیدواری کرد: این بازنگری بتواند زمینه ارتباط بیشتر مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی ، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را فراهم آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا