اسکار در یوتیوب؟ گوگل به دنبال خرید حق پخش مراسم سینمایی

اسکار در یوتیوب؟ گوگل به دنبال خرید حق پخش مراسم سینمایی
با پایان قرارداد ABC، یوتیوب برای به دست آوردن حق پخش پرسود مراسم اسکار رقابت می‌کند. آیا این پلتفرم ویدیویی می‌تواند گوی سبقت را از شبکه‌های سنتی برباید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، یوتیوب، پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل، برای خرید حق پخش مراسم اسکار ابراز علاقه کرده است. این اقدام می‌تواند تغییری بزرگ در نحوه پخش این مراسم سنتی ایجاد کند، مراسمی که سال‌ها از شبکه ABC پخش شده و در سال‌های اخیر با کاهش مخاطب رو‌به‌رو بوده است.

حق پخش اسکار پس از پایان قرارداد فعلی شبکه ABC با آکادمی علوم و هنر‌های سینما در سال ۲۰۲۸، در دسترس سایر شبکه‌ها و پلتفرم‌ها قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات اولیه با ABC، درخواست افزایش هزینه حق امتیاز از سوی آکادمی بوده است.

بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی، با اشاره به سودآور بودن قرارداد بعدی اسکار (صرف نظر از اینکه چه کسی حق پخش را به دست آورد)، از علاقه یوتیوب استقبال کرده است.

پخش اسکار از یوتیوب، به عنوان پرمخاطب‌ترین پلتفرم ویدئویی جهان، می‌تواند فرصتی برای جذب مخاطبان جدید و احیای این رویداد باشد. سرویس‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس و پرایم ویدیو نیز در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با افزودن برنامه‌های زنده، سهم بیشتری از بازار را به دست آورند و رقیبی جدی برای شبکه‌های سنتی محسوب می‌شوند.

مذاکرات برای حق پخش اسکار از سال ۲۰۲۹ به بعد از بهار امسال (زمان پایان دوره مذاکره انحصاری آکادمی با ABC) آغاز شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا