دومین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و توسعه صنعت گوهرسنگ ایران

دومین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و توسعه صنعت گوهرسنگ ایران
دومین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها از ۶ تا ۹ شهریور ۱۴۰۴ در تهران برگزار می‌شود تا با محوریت ایمیدرو و همکاری سازمان‌ها و فعالان حوزه معدن، زنجیره ارزش این کالای گرانبها را تقویت کرده، توانمندی‌های داخلی معرفی و مسیر توسعه صادرات و اشتغال در صنعت گوهرسنگ کشور هموار شود.

به گزارش خبرگزاری آنا؛ این رویداد با محوریت دفتر طرح توسعه صنعت گوهرسنگ‌های کشور و با همکاری و مشارکت دیگر سازمان ها، تشکل‌ها و موسسات ذیربط و دست اندرکار جهت عرضه زنجیره تامین و زنجیره ارزش این کالای گرانبها، معرفی ظرفیت‌های اکتشاف و سرمایه گذاری در معادن گوهرسنگ، گسترش سطح مبادلات بازرگانی و توسعه تجارت این کالای ارزشمند، معرفی توانمدی‌ها و قابلیت‌های کارگاه‌های تراش و تولید گوهرسنگ ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت افزائی با جدیدترین متد روز به هنرمندان و گوهرشناسان و نهایتا حرکت به سمت توسعه صنعتی گوهرسنگ‌ها و اشتغالزایی بیشتر برای این صنف برنامه ریزی شده است.

در حالی که ایران با برخورداری از ذخایر متنوع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، یکی از کشور‌های دارای پتانسیل بالا در این حوزه به شمار می‌رود، اما همچنان سهم قابل توجهی از بازار جهانی گوهرسنگ‌ها را در اختیار ندارد. دومین نمایشگاه بین المللی گوهرسنگ‌ها فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های داخلی، آشنایی با فناوری‌های روز دنیا و هم افزایی میان فعالان این صنعت فراهم می‌نماید.

تمرکز بر زنجیره ارزش صنعت گوهرسنگ

این نمایشگاه دربرگیرنده بخش‌های مختلفی از جمله اکتشاف، استخراج، فرآوری، طراحی، ساخت و صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است و با هدف شکل دهی به زنجیره کامل ارزش در این صنعت برگزار می‌شود. توجه به ارتقای فناوری، توسعه ماشین آلات بومی، توانمندسازی نیروی انسانی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله محور‌های اصلی این رویداد است.

حضور برند‌های داخلی و بین المللی

در این دوره از نمایشگاه سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شرکت ملی صنایع مس ایران، مرکز ملی گوهرشناسی دانشگاه شهید بهشتی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، مرکز کدگذاری کالا و خدمات، مراکز فنی و حرفه‌ای مشارکتی گسترده و فعال دارند. علاوه برآن شرکت‌ها و موسسات داخلی فعال در حوزه تولید تجارت گوهرسنگ، تجهیزات فرآوری، ابزار‌های تخصصی، آزمایشگاه‌ها و و مراکز گوهرشناسی، طراحان جواهر، صادرکنندگان، موسسات فنی حرفه‌ای و مشاوران فنی نیز حضور دارند. همچنین پیش بینی می‌شود برخی برند‌های بین المللی نیز با هدف تعامل و تبادل تجربه در این نمایشگاه حضور یابند؛ که این تعامل می‌تواند مسیر ورود بیشتر ایران به بازار‌های جهانی را هموار کند.

حمایت از توسعه دانش بنیان و صادرات محور

با توجه به سیاست‌های توسعه‌ای دولت در حمایت از صنایع معدنی با ارزش افزوده بالا، نمایشگاه امسال فرصتی است برای معرفی ظرفیت‌های دانش بنیان، ارائه دستاورد‌های تحقیقاتی و تسهیل روند صادرات محصولات نهایی گوهرسنگ فراهم نموده و برنامه‌هایی نظیر نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های گفت‌و‌گو و مسابقات گوهر تراشی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

برگزارکننده و زمان برگزاری

این نمایشگاه به همت شرکت رستاک پادویژن و با همکاری نهاد‌های تخصصی از جمله ایمیدرو، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های مرتبط از تاریخ ۶ تا ۹ شهریور ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا