فرصتی برای رونق کسب‌وکارها و توسعه صادرات/ حضور ۱۳۵ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نوشیدنی

فرصتی برای رونق کسب‌وکارها و توسعه صادرات  حضور ۱۳۵ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نوشیدنی
در حالی که صنعت نوشیدنی کشور ماه‌ها پیش با تهدیدات و چالش‌های متعددی مواجه بود، نخستین نمایشگاه رسمی این صنعت در تهران به‌عنوان نقطه عطفی در مسیر توسعه کسب‌وکارها و افزایش صادرات برگزار شد. این رویداد با حضور بیش از ۱۳۵ شرکت و ۴۵۰ برند داخلی، فرصتی بی‌نظیر برای تعامل فعالان بازار و معرفی ظرفیت‌های صنعت نوشیدنی ایران فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، اولین نمایشگاه رسمی صنعت نوشیدنی کشور با حضور بیش از ۱۳۵ شرکت و ۴۵۰ برند در فضایی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

بهرام‌نژاد، مدیر برگزاری این نمایشگاه گفت: ما امسال توانستیم با وجود شرایط سخت، نخستین نمایشگاه رسمی صنعت نوشیدنی کشور را در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کنیم. اگرچه در ماه گذشته تهدیداتی را پشت سر گذاشتیم، اما امروز افتخار ما این است که این تهدیدات به فرصت تبدیل شده است.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری صمیمانه تمامی سازمان‌ها، ارگان‌های حاکمیتی، دولتی، صنفی و علمی برگزار شده است. سالن‌های ۸ و ۹ به نوشیدنی‌های داغ و سالن‌های ۶ و ۷ به نوشیدنی‌های سرد اختصاص یافته‌اند.

مدیر برگزاری نمایشگاه درباره میزان گردش مالی این صنعت گفت: ما برآورد‌هایی از میزان گردش مالی در این حوزه داریم.

وی همچنین درباره نقش این نمایشگاه در حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا افزود: در بخش نوشیدنی‌های داغ، صنعت هورکا به‌ویژه در بخش کافه‌ها با موجی از رشد مواجه است. هدف از برگزاری این نمایشگاه، کمک به توسعه بازار‌های داخلی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای صادرات است. 

به گزارش آنا، صبح امروز دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۴، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته با حضور ابراهیم شیخ معاون صنایع عمومی وزیر صمت، نمایندگان نهاد‌های صنفی، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان این حوزه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۱۳۵ شرکت داخلی و بین المللی و ارائه بیش از ۴۵۰ برند معتبر در فضایی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع، میزبان جدیدترین محصولات، تجهیزات، فناوری‌ها و خدمات صنعت نوشیدنی است.

این رویداد با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت ایران، انجمن تولیدکنندگان نوشیدنی، اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ، مدرسه قهوه ایران و دیگر نهاد‌های صنفی و تخصصی برگزار شده و به گفته کارشناسان، نقش مهمی در ارتقای استاندارد‌های تولید، معرفی توان داخلی، تسهیل صادرات و توسعه برند ملی ایفا خواهد کرد.

نمایشگاه تا روز شنبه ۱۱ مردادماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ از این رویداد تخصصی بازدید کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب