تولید محتوای مطلوب در دست رسانه مکتوب است/ نباید به بهانه «فنپیج» از فضای رسمی غافل شد

آرش خوشخو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره گرایش به تبلیغ آثار سینمایی در فضای مجازی بیش از روزنامه و رسانۀ برخط تصریح کرد: در امر تبلیغ توجه به دو موضوع مهم است. یکی بحث فراگیری رسانه است که میتوان گفت فضای مجازی در این خصوص پرقدرتتر عمل کرده است.
این روزنامهنگار و منتقد سینما افزود: از سویی در بحث ضریب نفوذ یا ضریب تأثیر باید گفت رسانۀ مکتوب عملکرد بهتری دارد. به عنوان مثال ممکن است شما بخواهید محتوایی را برای قشر نخبه یا پیشکسوت معرفی کند؛ میزان اثرگذاری این تبلیغ در صورتی که از تریبون رسانۀ مکتوب و برخط استفاده شود به مراتب بیشتر است.
این منتقد سینما تاکید کرد: چه بسا بسیاری از محتواهای تولید شده در رسانه وارد صفحات فضای مجازی میشود. در واقع با وجود اهمیت فضای مجازی در امر اطلاعرسانی همچنان تلویزیون و رسانۀ مکتوب مخاطب مهمی دارند.
این روزنامه نگار در پاسخ به اینکه آیا فیک نیوزها، فن پیجها و تبلیغات نادرست نباید عامل بازدارنده تبلیغ و معرفی آثار هنری از جمله فیلمها و چهرهها در فضای مجازی باشد، گفت: نباید صرف بروز چنین مسائلی محافظه کاری داشته باشیم.
خوشخو گفت: فضای مجازی امکانات خوبی دارد و موضوع فیک نیوز و فن پیج بخشی از بخشهای منفی آن محسوب میشود. تازگی هم ندارد؛ اما در عین حال بهترین وضعیت این است که پایه تبلیغ و تولید محتوا از رسانه مکتوب آغاز شده و سپس در فضای مجازی ادامه یابد.
این فعال رسانه در خصوص گرایش برخی رسانهها به رپورتاژگیری و بیبهره ماندن کارگردانهایی که بودجه تبلیغی مناسبی ندارند، نیز اضافه کرد: شاید در گذشته بالای یک محتوا رپورتاژ بودن آن قید میشد، اما در دنیای نوین رسانه، ما شاهد محتواهایی هستیم که در عین تبلیغی بودن هیچ برچسب تبلیغ و رپورتاژ را ندارند. تولید محتوا یکی از حوزههای خطیر در رسانه محسوب میشود. این موضوع به ویژه باید مورد توجه کارگردانان و فعالان سینمایی تازه کار قرار گیرد.
خوشخو بیان کرد: کارگردانی که تلاش کرده و اثری خوب تولید کرده است باید مدیر کاربلدی برای محتوای رسانهای خود به کار گیرد و نگاه جدی و حرفهای به تولید محتوا داشته باشد. اما اگر اثری متوسط و پایینتر از متوسط دارد، عملاً معرفی مطلوب آن نمیتواند کیفیت اثر را ارتقا دهد.
انتهای پیام/