دهک‌های ۴ تا ۷ بخوانند؛ زمان واریز مرحله سوم کالابرگ مشخص شد

دهک‌های  ۴ تا ۷ بخوانند؛ زمان واریز مرحله سوم کالابرگ مشخص شد
پس از چندین بار خبر‌های ضد و نقیض سرانجام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار خبری زمان نهایی واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های بالایی درآمدی که موفق به دریافت این یارانه نشده بودند را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا؛ طرح کالابرگ الکترونیکی به منظور حمایت از معیشت اقشار مختلف جامعه طراحی شد و با راهبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت واریز اعتبار برای خرید کالا‌های اساسی انجام شد. مرحله اول و دوم این طرح تقریبا بلافاصله در سال گذشته و طی دوران ماه رمضان و عید نوروز انجام شد.

اولین مرحله در ساعت ۱۷ روز شنبه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۳، اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد واریز شد. پس از آن سایر دهک‌های درآمدی اعتبار کالابرگ متناسب با درآمد خود را دریافت کردند.

دومین مرحله نیز از اول ماه رمضان ۱۴۰۴، طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوار‌های سه دهک پایین درآمدی که یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، اجرا شد. در این مرحله، به ازای هر نفر از اعضای خانواده‌های دهک اول تا سوم، ۵۰۰ هزار تومان اعتبار و برای سایر دهک‌ها ۳۵۰ هزار تومان اعتبار اختصاص یافت. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار قابل استفاده بود.

در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۴، مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی آغاز شد. در این مرحله، بیش از ۲۸ میلیون نفر مشمول این طرح شدند و می‌توانستند از اعتبار ۵۰۰ هزار تومانی برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی استفاده کنند، اما با توجه به منابع موجود فقط دهک اول تا سوم اعتبار این طرح را دریافت کردند و واریز اعتبار کالابرگ سایر دهک‌ها به آینده موکول شد.

حالا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده است که دیگز دهک‌های درآمدی نیز طی هفته جاری (۲۸ تیر ماه الی ۳ مرداد) اعتبار خرید کالای اساسی در قالب کالابرگ الکترونیکی را دریافت خواهند کرد.

شایان ذکر است که در مرحله سوم به ازای هر نفر از اعضای خانواده‌های دهک اول تا سوم، ۵۰۰ هزار تومان اعتبار و برای سایر دهک‌ها ۳۵۰ هزار تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت و این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار قابل استفاده است.

اعتبار کالابرگ الکترونیکی را چگونه استعلام و خرید کنیم؟

برای استعلام مانده اعتبار کالابرگ الکترونیکی، می‌توانید از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰* و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار اقدام کنید. کالا‌های مشمول طرح شامل برنج، روغن، گوشت، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، ماکارونی، رب گوجه و سایر کالا‌های اساسی است که امکان تهیه آن‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و همچنین برخی فروشگاه‌های منتخب وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب