تشریح شیوههای استرداد بلیت هواپیما

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مجید اخوان افزود: همانطور که پیش از این به اطلاع مسافران رسانده شده بود، در صورتی که بلیت به صورت مستقیم از سایت شرکت هواپیمایی خریداری شده باشد، مسافران میتوانند با مراجعه به بخش "استرداد" در همان سایت، نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کنند و شرکتهای هواپیمایی مکلفند وجوه پرداختی مسافران را به همان حساب خریدار بازگردانند.
وی ادامه داد: در مواردی که بلیت از طریق دفاتر خدمات مسافرتی خریداری شده است، مسافران باید از طریق همان مسیر ارتباطی که برای خرید بلیت اقدام کردهاند، درخواست استرداد وجه دهند. دفاتر نیز موظفند در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند دریافت وجه از شرکت هواپیمایی و واریز آن به حساب مسافر را دنبال کنند.
اخوان گفت: برای رفع دغدغه هموطنان برای استرداد وجه بلیت پروازهای باطل شده تلاش وافری انجام شد، اما به دلیل محدودیتهای اینترنت در کشور، عدم فعالیت شرکتهای هواپیمایی در حال حاضر، حملات سایبری به سایت فروش اینترنتی شرکتها و ضرورت ایجاد برخی محدودیتهای زیرساختی برای مقابله با این حملات و همچنین اختلال در برخی شبکههای بانکی کشور، تاکنون بخشی از استردادها انجام شده است، اما با توجه به حجم بالای این استردادها، فرآیند استرداد با زمان بیشتری نسبت به وضعیت عادی صورت میپذیرد و با عادی شدن شرایط بقیه نیز انجام خواهد شد.
سخنگوی وزارت راه و شهرسازی ضمن سپاسگزاری از صبوری هموطنان اظهار داشت: اطمینان میدهیم که همه وجوه بلیت پروازهای باطل شده در نخستین فرصت ممکن عودت خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در عملکرد شرکتهای هواپیمایی یا دفاتر خدمات مسافرتی، میتوانند از طریق سامانه حقوق مسافر مراتب را به سازمان هواپیمایی کشور اعلام کنند.
انتهای پیام/