راهبرد بنیاد مستضعفان برای توسعه عدالت آموزشی با اولویت مناطق محروم

به گزارش خبرنگار آنا، حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان، در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ماموریت بنیاد در توسعه عدالت آموزشی در کشور، تاکید کرد این برنامه با اولویت کامل بر مناطق محروم و کم برخوردار اجرا میشود.
وی گفت: بنیاد در راستای فلسفه وجودی خود و ابلاغ مقام معظم رهبری، سه محور اساسی را برای رفع محرومیت آموزشی در نظر گرفته است؛ شامل توسعه اماکن آموزشی، تجهیز مدارس و بهبود محتوا و نیروی انسانی آموزش.
دهقان افزود: ما پیش از این نیز در حوزه مدرسهسازی فعالیت داشتهایم، اما در این دوره رویکرد متفاوتی اتخاذ شده است؛ تمرکز بر شناسایی و جایگزینی سریع مدارس ناایمن با مدارس استاندارد است. صرفاً به ظاهر فیزیکی مدرسه نگاه نمیکنیم بلکه به جنبههای مختلفی از بهبود فضای آموزشی، کیفیت آموزش و بهرهوری نظام آموزشی توجه داریم.
وی به پروژه بازسازی و بهروزرسانی اردوگاههای دانشآموزی اشاره کرد و گفت: فضای اردوگاهی که اکنون میبینید یکی از بهترینها در سطح کشور است که به روز رسانی شده و تلاش میکنیم با ایجاد تصویری نمادین از فرهنگ، تمدن و دستاوردهای ملی، حس غرور و مسئولیتپذیری را در دانشآموزان تقویت کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان درباره نحوه اولویتبندی مناطق محروم گفت: بر اساس اطلس محرومیتزدایی، مدارس ناایمن در مناطق کم برخوردار شناسایی شدهاند و برنامه ما جایگزینی این مدارس با مدارس جدید و استاندارد است. اگر در نقطهای نیاز به احداث مدرسه نباشد، جایگزینی در محل مناسب دیگری انجام میشود.
وی در پایان درباره برنامههای آینده بنیاد در حوزه مدرسهسازی بیان داشت: برنامههای ما مبتنی بر نیازسنجی دقیق و دادههای اطلس محرومیت است و هدفگذاری ما رفع محرومیت آموزشی در سراسر کشور است. قطعاً همه تلاشمان این است که عدالت آموزشی به معنای واقعی و در همه ابعاد محقق شود.
انتهای پیام/