آموزش ویژه، فضای ویژه می‌خواهد!

آموزش ویژه، فضای ویژه می‌خواهد!
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دانش‌آموزان اوتیسمی نیاز به مدارس خاصی دارند، نه فقط با نام، بلکه با معماری و رنگ و محتوا!

سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در گفت‌وگو با آنا درباره مشکلات و چالش‌های این حوزه صحبت کرد و بر لزوم اصلاحات اساسی در زیرساخت‌های آموزشی تأکید کرد.

وی با اشاره به عدم وجود فضای مناسب برای دانش‌آموزان دارای اوتیسم گفت: ما مدرسه داریم، اما فضای استاندارد برای دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. این دانش‌آموزان نیاز به فضا‌هایی با معماری خاص و رنگ‌های متناسب دارند. برای این گروه از دانش‌آموزان باید محیطی ویژه و متفاوت از مدارس معمولی طراحی شود.

قاسمی افزود: ما باید در جریان نهضت مدرسه‌سازی تلاش کنیم تا مدارس و فضا‌های آموزشی ویژه‌ای برای دانش‌آموزان اوتیسم ایجاد کنیم. این مدارس باید ویژگی‌هایی خاص از جمله رنگ‌ها و معماری ویژه‌ای داشته باشند تا به نیاز‌های این دانش‌آموزان پاسخ دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از تولید محتوای آموزشی تخصصی برای معلمان این حوزه خبر داد و گفت: در سال جاری، محتوای آموزشی اسلامی‌شده‌ای برای معلمان آماده کرده‌ایم که به‌طور خاص برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه طراحی شده است. این محتوای آموزشی با اسلاید‌های پنج لایه ارائه شده و هدف ما ارتقای کیفیت آموزش در این حوزه است.

وی در ادامه به وضعیت معلمان استثنایی و حقوق آنان نیز اشاره کرد و گفت: حقوق معلمان استثنایی تنها حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از سایر معلمان است. این در حالی است که سختی کار این معلمان به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با معلمان عادی نیست. ما تنها یک امتیاز برای این معلمان در نظر گرفته‌ایم که آن هم در مسائل تأمین اجتماعی با مشکلاتی مواجه است.

قاسمی تأکید کرد: اعتقاد داریم که رتبه‌بندی معلمان استثنایی باید به‌طور خاص و جداگانه صورت گیرد تا سختی کار و شرایط آنان در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات معلمان استثنایی از طریق معاون رئیس‌جمهور در حال انجام است و امیدوار است که دولت حمایت‌های لازم را برای بهبود وضعیت این معلمان و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب