18:50 12 / 02 /1404
معاون فنی آیگپ در گفتگو با آناتک:

دستیار هوش مصنوعی آیگپ به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت

دستیار هوش مصنوعی آیگپ به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت
آیگپ یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۴ بود که قابلیت‌های محصول فناورانۀ خود را به بازدید کنندگان را عرضه می‌کرد. در این گفت‌و‌گو با محمد علمیه معاون فنی این مجموعه به بررسی برنامه‌های این شرکت برای تقویت زیست بوم تولید محتوا پرداختیم و مسائلی مانند تسهیم ترافیک و نحوۀ تقویت کانال‌های محتوایی در آیگپ را موضوع پرسش‌های خود قرار داده‌ایم.

محمدعلمیه در پاسخ به این سوال خبرنگار آناتک که آیگپ در حال حاضر چه تعداد کاربر دارد و وجه تمایز آن در مقایسه با سایر سکوهای بومی چیست، عنوان کرد: پیام‌رسان ما در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاربر دارد. یک بخش از خدمات ما همان خدمات پیام‌رسانی است که تمام پیام‌رسان‌ها دارند، ولی بخش مهم و وجه تمایز ما با سایر پیام‌رسان‌ها، ارائه خدمات سازمانی و دولتی به کاربران است. به طور مثال، ایرانیان خارج از کشور اگر بخواهند به سامانه ثنا (سامانۀ خدمات الکترونیک قضایی) دسترسی داشته باشند، می‌توانند از طریق پیام‌رسان ما به این سامانه دسترسی پیدا کنند. همچنین تعدادی از خدمات پنجره واحد دولت الکترونیک اکنون از طریق پیام رسان گرم در حال ارائه است.

وی در ادامه با اشاره به افزونۀ آیلند در پیام‌رسان بومی آیگپ و خدمات متنوعی که این پیام‌رسان از طریق افزونۀ مورد اشاره در اختیار کاربران خود قرار داده است، اضافه کرد: آیلند یا جزیره خدمات بخش‌های مختلفی مانند محصولات چندرسانه‌ای شامل فیلم، انواع ویدیو، موسیقی و کتاب دارد و آن‌ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

معاون فنی آیگپ در ادامه در خصوص چگونگی حمایت از تولیدکنندگان محتوا در سکوی آیگپ تصریح کرد: بخشی از محتوای آیگپ توسط کاربران تولید و تأمین می‌شود. جهت نمونه شما یک جوان یا نوجوان را در نظر بگیرید که در منزل محتوای ویدیویی آموزش آشپزی، موسیقی یا زبان تولید می‌کند و این محتوا را به صورت رایگان در بستر پیام‌رسان ما به اشتراک می‌گذارد. محتواهای فاخر از این دست مورد حمایت آیگپ قرار می‌گیرند.

این مدیر و فعال زیست‌بوم فناوری در ادامه گفت: براساس اسناد بالادستی این رویه پیگیری می‌شود که ۲۰ تا ۲۵ درصد از درآمدی که با مصرف ترافیک ایجاد می‌کند به تولیدکنندۀ محتوا اختصاص پیدا کند اما خبر خوب این است که ما در آِیگپ امروز تا ۹۰ درصد درآمد را به کاربرانی که محتوای فاخر تولید می‌کنند، اختصاص می‌دهیم. بنابراین برای حمایت از محتوای فاخر درصدی از درآمد خود را به تولیدکنندگان محتوای ارزشمند مانند محتوای گردشگری، آشپزی و درس اختصاص می‌دهیم.

علمیه در رابطه با اقدامات دیگر حمایتی از تولیدکنندگان محتوا که امکان هزینه کردن برای تبلیغ کانال خود را ندارند، عنوان کرد: اگر امروز کسی علاقمند باشد که محتوایی تولید کند، ما خوشحال می‌شویم و استقبال می‌کنیم. انواع بسته‌های حمایتی را برای تبلیغ کانال‌ها و گروه‌های کاربران علاقه‌مند به حوزۀ تولید محتوا در نظر گرفته‌ایم. برای نمونه در آیگپ افزونه‌ای برای معرفی کانال‌های جذاب و ویژه داریم و به صورت رایگان این کانال‌ها را معرفی می‌کنیم.

معاون فنی آِیگپ دربارۀ برنامه‌های این سکو در نمایشگاه اینوتکس و هم‌افزایی‌هایی که با سایر نهاد و شرکت‌ها در نمایشگاه انجام داده‌اند به خبرنگار فناوری برنا گفت: در این نمایشگاه ارتباط با کاربران خود را دنبال کرده‌ایم و بازخوردهای آن‌ها را نیز گرفته‌ایم. همچنین مذاکراتی با برخی شرکت‌ها برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها انجام داده‌‌ایم که در حوزه‌های مختلف صنعتی و اجتماعی فعال هستند.  محور این مذاکرات استفاده از ظرفیت‌ بستر آیگپ برای تسهیل ارتباطات این مجموعه‌ها بوده است.

این مدیر و فعال و فناوری در ادامه در رابطه با برنامه‌های آیندۀ آیگپ اضافه کرد: ما قصد داریم که به زودی یک دستیار هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهیم تا بتوانند بخش عمده‌ای از فعالیت‌های روزانه خود را به صورت هوشمند مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا خرداد ماه این اتفاق بیافتد و کاربران امکان استفاده از این دستیار هوش مصنوعی را پیدا کنند اما با سرعت زیادی که مدل‌های هوش مصنوعی در حال رشد هستند، ممکن است تغییرات بیشتری ایجاد شود. ما در حال برنامه‌ریزی برای نسخه‌های جدیدتر هستیم و هدفمان ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا