در گفت‌وگو با آنا بررسی شد

طرح ادونچر؛ نوآوری در همه جا منهای پایتخت

طرح ادونچر؛ نوآوری در همه جا منهای پایتخت
شتاب دهنده Trig up با آغاز طرح «ادونچر»، فعالیت خود را در شناسایی و حمایت از استارت‌آپ‌های مناطق مختلف کشور گسترش داده است.
نویسنده : فاطمه عربقرایی

درحاشیه چهاردمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس، مجید عظیمی مدیر توسعه کسب و کار شتاب دهنده Trig up در گفت و گو با خبرنگار آناتک، گفت:  «Trig up، یک مجموعه ۱۰ ساله است که از سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کردیم و در این ده سال گذشته روی بیش از ۷۰ تیم استارت‌آپی در سراسر کشور چه در تهران چه در استان‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.» 

عظیمی به طرحی با عنوان مجموعه رویداد‌های ادونچر اشاره کرد و گفت: «این طرح سال گذشته اجرایی شد، بدین صورت که این طرح وارد یک محدوده جغرافیایی مشخص از کشور می‌شود، مثلاً جنوب با محوریت فارس، در این مناطق فراخوانی برای شناسایی طرح‌های نوآورانه که بتوانند بخشی از مسائل کشور را حل کنند، منتشر می‌کنیم؛ تیم‌های متقاضی را شناسایی کرده و با برگزاری دوره‌های آموزشی، جلسات منتورینگ و سایر فعالیت‌های توانمندسازی، آنها را آماده می‌کنیم و در نهایت، تیم‌های انتخاب‌شده در یک روز دمویی، فرصت ارائه ایده خود به سرمایه‌گذاران محلی و تهرانی را پیدا می‌کنند.»

مدیر توسعه کسب و کار Trig up، به تاثیرات طرح ادونچر در زندگی اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: «این طرح دو هدف کلیدی دارد؛ اول، نشان دادن اینکه ایده‌ها تنها در تهران شکل نمی‌گیرند و دوم، ایجاد امیدبخشی واقع‌بینانه نسبت به ظرفیت‌های فضای نوآوری خارج از پایتخت، به عنوان مثال در ادونچر مشهد، ۱۲۰ کارآفرین یونیک (خاص) شناسایی و توانمندسازی شدند، در نهایت ۱۰ تیم در روز نهایی به سرمایه‌گذاران ارائه دادند که سرمایه‌گذاری‌هایی روی برخی از طرح‌ها انجام شد. در ادونچر فارس نیز ۱۱۰ تیم شناسایی شد و همین الگو تکرار شد.»

وی در پاسخ به سوال ساختار روز نهایی ادونچر چگونه طراحی شده است، گفت: «این روز فقط به دموی استارت‌آپ‌ها محدود نمی‌شود. بخش سخنرانی‌ها امیدبخش و واقع‌بینانه است و رویاپردازانه نیست، همچنین پنل‌های بحثی با حضور اعضای شناخته‌شده اکوسیستم نوآوری برگزار می‌کنیم که عنوان پنل ما در فارس «زیست‌بوم نوآوری منهای پایتخت» بود تا نشان دهیم بدون حضور در تهران هم می‌توان اتفاقات مهمی رقم زد.»

عظیمی ادامه داد: «یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها در ادونچر فارس از شهر جم آمد. این تیم یک بازارچه هوش مصنوعی ارائه کرد که پلتفرمی برای عرضه و تقاضای متاپرامت‌های هوش مصنوعی است. این ایده برای کاربرانی که با ابزار‌های هوش مصنوعی آشنا نیستند، اما می‌خواهند از آن در کسب‌وکار خود استفاده کنند، بسیار جذاب بود»

این مدیر توسعه کسب و کار در پایان اظهار کرد: «ما دو بازوی کلیدی داریم، یکی «تریگیت» که به صورت رایگان آموزش‌های پیش‌شتاب‌دهی به سراسر کشور ارائه می‌دهد و با دانشگاه‌ها و نهاد‌های نوآوری همکاری می‌کند. بازوی دیگر، سرمایه‌گذاری مستقیم روی استارت‌آپ‌ها است. هر کاری که انجام می‌دهیم، چه در تهران و چه در شهرستان‌ها، به دنبال شناسایی تیم‌های با کیفیت هستیم. اگر نیاز به توانمندسازی داشته باشند، کمک می‌کنیم و سپس سرمایه‌گذاری در ازای سهام انجام می‌دهیم، در بلندمدت نیز همراهی این تیم‌ها برای دستیابی به بلوغ را دنبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا