ساخت نخستین دستیار هوش مصنوعی برای بهبود گردش کار بالینی

ساخت نخستین دستیار هوش مصنوعی برای بهبود گردش کار بالینی
شرکت مایکروسافت از نخستین دستیار هوش مصنوعی برای بهبود گردش کار بالینی با نام  Microsoft Dragon Copilot رونمایی کرد. این ابزار به پزشکان و بیماران کمک می‌کند تجربه بهتری از روند درمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار آنا به نقل از شرکت ماکروسافت؛ ابزار Microsoft Dragon Copilot با قابلیت‌های پیشرفته تشخیص گفتار طبیعی فرد با فناوری DAX و استفاده از چت جی پی تی  به کادر درمان یک راه حل و پاسخ مناسب ارائه می‌دهد. Dragon Copilot بر پایه یک معماری مدرن و ایمن ساخته شده که به بیماران و کادر درمان کمک می‌کند تجربه بهتری از درمان داشته باشند و نتایج بالینی بهتری رخ دهد.

کمک به کاهش فرسودگی شغلی کادر درمان

فرسودگی شغلی پزشکان یک معضل جهانی است که تأثیرات منفی بسیاری بر کیفیت مراقبت‌های بهداشتی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از پرستاران و کادر درمان در سراسر جهان با احساس خستگی و فرسودگی شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق آمارها، فرسودگی شغلی پزشکان در آمریکا از ۵۳ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴۸ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل نوآوری‌های فناوری است.اما به دلیل افزایش سن جمعیت و ادامه فرسودگی شغلی در میان کادر درمان، کمبود نیروی انسانی در سیستم سلامت آمریکا در سال‌های آینده به یک چالش بزرگ تبدیل خواهد شد.
    
سیستم‌های درمانی در دنیا با روی آوردن به هوش مصنوعی سعی دارند، وظایف را ساده‌تر، دسترسی به خدمات درمانی را افزایش و با ارائه تحلیل‌های سریع‌تر، کیفیت مراقبت از بیماران را در سطح جهانی بهبود بخشند.

آر هال بیکر، مدیر ارشد دیجیتال و اطلاعات در شرکت WellSpan Health گفت: ابزار Dragon Copilot تنها نحوه کار پزشکان را با پرونده‌های الکترونیکی سلامت (EHR) بهبود نمی‌بخشد، بلکه متخصصین را وارد یک اکوسیستم هوشمند مبتنی بر مایکروسافت می‌کند. این دستیار هوش مصنوعی در سراسر سازمان ما فعال است و تجربه‌ای یکپارچه، کارآمد و هوشمند را برای همه کارکنان فراهم می‌کند.  

وی افزود: توانایی هم‌زمان بهبود تجربه بیماران و ساده‌سازی گردش کار پزشکان، چیزی است که Dragon Copilot را به یک تحول اساسی تبدیل کرده است.

Dragon Copilot با ترکیب قابلیت‌های گفتاری DMO به ثبت میلیارد‌ها پرونده پزشکی کمک کرده است، همچنین این فناوری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی محیطی DAX که از ۳ میلیون مکالمه پزشکی پشتیبانی می‌کند، توانسته نتایج مثبتی ازجمله صرفه‌جویی ۵ دقیقه‌ای در هر جلسه ویزیت، کاهش خستگی و فرسودگی شغلی در ۷۰ درصد از پزشکان و رضایت ۹۳ درصدی بیماران از تجربه درمانی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار آنا؛ در همه جای دنیا موضوع ترک شغلی در پزشکان و پرستاران به یک معضل جدی تبدیل شده است، برخی از پزشکان عدم توجه فعالین نظام سلامت را بهانه‌ای برای ترک شغل می‌دانند. با ورود ابزار‌های نوینی همچون Dragon Copilot تمایل پزشکان به ترک کار، ۶۲ درصد کاهش داشته است.

Dragon Copilot با ارائه امکاناتی متنوع، مستندسازی را برای پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان ساده کرده و قابلیت‌هایی همچون ایجاد یادداشت‌های پزشکی چندزبانه، انجام خودکار وظایف، تنظیم قالب‌بندی و سبک شخصی، قابلیت دیکته به زبان طبیعی و متون سفارشی را برای  آنها ایجاد کرده است.

پزشکان می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی Dragon Copilot، از منابع معتبر پزشکی برای جست‌و‌جو‌های تخصصی در روند درمان استفاده کنند، همچنین انجام خودکار فعالیت‌هایی مانند سفارش‌های پزشکی مکالمه‌ای، خلاصه‌نویسی بالینی، تهیه نامه‌های ارجاع و گزارش‌های پس از ویزیت در یک فضای کاری مرکزی و یکپارچه در اختیار کاربر قرار گرفته است.

هوش مصنوعی مذکور در ماه می ‌به‌طور رسمی در ایالات متحده و کانادا در دسترس کادر درمان قرار می‌گیرد و سپس در بریتانیا، آلمان، فرانسه و هلند در دسترس قرار خواهد گرفت. مایکروسافت همچنین قصد دارد نسخه جدید Dragon را به سایر بازار‌های کلیدی که در حال حاضر از Dragon Medical استفاده می‌کنند، ارائه دهد.

امنیت داده‌ها در Dragon Copilot

مایکروسافت Dragon Copilot را بر پایه «پایگاه داده» ایمن گسترش داده است و اقدامات ایمنی ویژه حوزه سلامت، مانند چت‌های بالینی و رعایت اصول حریم خصوصی را در آن گنجانده است. این فناوری مطابق با اصول هوش مصنوعی مسئولانه مایکروسافت ایجاد شده است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا