ضیایی‌پرور خبر داد:

لزوم توجه رسانه‌ها به اخبار خوب

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها بر توجه رسانه‌ها به پوشش اخبار خوب تأکید کرد.
333.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید ضیایی‌پرور در نشست هم‌اندیشی تخصصی خبر خوب به چرایی کمبود اخبار خوب در رسانه‌ها و گرایش آنها به انتشار اخبار بد پرداخت و اظهارکرد: در مباحث ژورنالیستی این‌گونه آموزش داده می‌شود که بهترین خبر، خبر بد است و این رویه جز آموزه‌های غربی محسوب می‌شود که بر ما تحمیل شده است.


مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با بیان اینکه مدتی است توجه به موضوع خبر خوب در ایران برجسته شده افزود: هدف از این اقدام فرهنگ‌سازی و جا انداختن توجه به اخبار خوب است.


وی ادامه داد: در علوم اجتماعی مانند جامعه‌شناسی گفته می‌شود که وضعیت روانی کشور ناشی از میزان قرار گرفتن افراد در معرض اخبار خوب و بد است و اخبار خوب در این بین به معنی اخبار فانتزی و تخیلی نیست بلکه توجه دادن رسانه به بخش‌های امیدبخش واقعیت است.


ضیایی‌پرور با بیان اینکه توجه به خبر خوب و کار بر روی آن به موضوعاتی مانند برجسته‌سازی و دروازه‌بانی خبر مرتبط است گفت: در نظر گرفتن این رویکردها به ما کمک می‌کند تا نسبت به برجسته کردن و اهمیت دادن به بخش‌های مختلف یک رویداد تمرکز کنیم.


بر اساس این گزارش، هم‌اندیشی تخصصی خبر خوب امروز با حضور برخی از اساتید و فعالان حوزه رسانه  در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب