کارشناس رسانه مطرح کرد:

جای خالی نمایشگاه مطبوعات چگونه پر می‌شود

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد اسلامی گفت: با صرف یک‌دهم هزینه یک نمایشگاه در فضای مجازی می‌توان پیام خود را به مخاطبان ارسال کرد.
Large.jpg

حمید ضیائی‌پرور در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص روند برگزاری نمایشگا‌ه‌ها در دنیا اظهار کرد: روند برگزاری نمایشگاه‌ها به‌طور کلی در دنیا و در همه زمینه‌ها چه صنعت خودرو، کالا و چه فناوری اطلاعات رو به افول است.


وی با بیان این‌که ما در دنیا کارشناسانی داریم که از نمایشگاه‌های بین‌المللی بازدید می‌کنند، افزود: بازخورهای آن‌ها بیانگر افول در این زمینه است و تسهیل انتشار اطلاعات در فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیک و دیجیتال مهمترین دلیل آن به‌شمار می‌رود. 


مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در گذشته شما برای برقراری ارتباط با مخاطب خاص خود چند صد میلیون تومان یا چند ده هزار دلار هزینه می‌کردید تا در یک زمان فشرده و در یک فضای فیزیکی محصول خود را عرضه کنید ولی امروز راه ساده‌تری وجود دارد، شما با صرف یک‌دهم آن‌ هزینه در قالب فضای‌مجازی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی تولید محتوا می‌کنید و پیام خود را منتقل کرده و همان نتیجه را دریافت می‌کنید.


ضیائی‌پرور گفت: جز معدودی از نمایشگاه‌های اختصاصی که پیشینه زیادی دارند و یا نوع تکنولوژی آن طوری است که باید در یک فضای واقعی عرضه شود، بقیه نمایشگاه‌ها در دنیا رو به افول هست و در ایران هم تمام نمایشگاه‌هایی که در حال برگزاری است سال به سال کم‌رونق‌تر می‌شود.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب