13:12 16 / 06 /1404

مدارس سما؛ الگوی موفق تربیت چندبعدی

مدارس سما؛ الگوی موفق تربیت چندبعدی
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان گفت: مدارس سما و بوستان تربیت علوی و فاطمی الگوی موفق تربیت چندبعدی هستند

به گزارش خبرنگار آنا، فیروز مهدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان در بازید از مجموعه مدارس سما و بوستان تربیت علوی و فاطمی اظهار کرد: تصور از مدارس سما چیز دیگری بود؛ اما بازدید از بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی نگاه را در حوزه آموزش و نوسازی مدارس سما تغییر داد و این موفقیت قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش تنها با آموزش تک‌بعدی محقق نمی‌شود، عنوان کرد: توجه به تربیت چندبعدی دانش‌آموزان ضرورت دارد و مجموعه بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی در این زمینه موفق عمل کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با اشاره به تأکید اسناد بالادستی بر تربیت چندبعدی افزود: در مدارس دولتی نیز باید هم‌راستا با مدارس غیردولتی، ابعاد مختلف آموزش پیگیری شود، هرچند به دلیل کمبود امکانات تاکنون آن‌گونه که انتظار می‌رود پیش نرفته‌ایم.

مهدی بر لزوم همکاری میان مدارس دولتی و غیردولتی استان تأکید کرد و ادامه داد: این بهترین زمان برای هم‌افزایی در آموزش و پرورش نسل جدید است و چنین همکاری‌هایی می‌تواند به ارتقا و اعتلای آموزش استان منجر شود. 24 متغیر در حوزه تربیت تأثیرگذار هستند و آموزش‌وپرورش یک متغیر از این 24 متغیر است که توانسته در راستای اسناد بالادستی و ساحت‌های شش‌گانه نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با تأکید بر نقش مدارس غیردولتی، بیان کرد: این مدارس بازوی آموزش و پرورش استان هستند، باید کمک‌حال نظام آموزشی باشند و امیدواریم در حوزه‌های مختلف ارتباطی مؤثر و دوسویه برقرار شود.مدارس غیرانتفاعی و مشخصاً مدارس سما بخشی از مجموعه آموزش و پرورش استان بوده و فرجام رسالت این مجموعه‌ها کمک به فرایند نظام تعلیم و تربیت کشور و استان است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان توضیح داد: مدل مطلوب آموزش و مهارت‌آموزی است که در مدارس سما پیاده‌سازی می‌شود. تربیت یک فرآیند است و نتیجه این فرآیند آموزشی را در آینده خواهیم دید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا