ورود ۱۶۷ هزار نیروی جدید به آموزش و پرورش؛ شناسایی ۷۴۰۰ مسئله آموزشی در مدارس

ورود ۱۶۷ هزار نیروی جدید به آموزش و پرورش؛ شناسایی ۷۴۰۰ مسئله آموزشی در مدارس
وزیر آموزش و پرورش در اجلاس سی‌وهشتم رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور از جذب ۱۶۷ هزار نیروی جدید، شناسایی ۷۴۰۰ مسئله آموزشی و تشکیل ۷ هزار گروه مردمی برای عدالت آموزشی خبر داد و گفت: تحول در آموزش و پرورش با تکیه بر عدالت و کیفیت در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا کاظمی امروز دوشنبه در اجلاس سی‌وهشتم رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، با اشاره به حضور بیش از هزار نفر از مدیران و راهبران آموزشی، اظهار کرد: این اجلاس با شعار «کیفیت و عدالت» که دو کلان‌برنامه دولت سیزدهم است، آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به رویکرد ویژه دولت به تعلیم و تربیت گفت: باید از رئیس‌جمهور تشکر کرد که پس از ۴۶ سال، فردی با باورهای عمیق به نظام یادگیری، آغازگر تحول در آموزش و پرورش شده است. تاکنون بیش از ۴۰ جلسه دولت با موضوع تعلیم و تربیت برگزار شده که این توجه بی‌سابقه، جای قدردانی دارد.

رفع مشکلات خُرد، آغاز تحولات بزرگ

کاظمی با بیان این‌که در آغاز مسئولیت با مشکلات متعددی مواجه بودند، گفت: آموزش و پرورش را با مجموعه‌ای از چالش‌ها تحویل گرفتیم، اما بخش زیادی از آن‌ها را مرتفع کرده‌ایم. آغاز آرام سال تحصیلی گذشته با تأمین نیروی انسانی از جمله اقدامات مثبت ما بود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم، قطعی شدن تأثیر معدل در کنکور، تعیین تکلیف ۳۰۰ هزار معلم در فرآیند رتبه‌بندی، اجرای گزینش عادلانه، جذب ۱۶۷ هزار نیروی جدید، تأمین نیروی انسانی، ساماندهی خرید خدمات آموزشی و ورود هزار نخبه به دانشگاه فرهنگیان بوده است.

رشد چشمگیر اعتبارات و پرداخت‌ها

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بهبود وضعیت معیشتی و اداری کارکنان گفت: حقوق خدمتکاران مدارس ۳۰ درصد افزایش یافته است.
۶۰ درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شده است.
حق‌الزحمه تصحیح امتحانات به طور کامل پرداخت شده است. حقوق نیروهای حق‌التدریس به‌روز شده است. سهم بودجه عمومی آموزش و پرورش افزایش یافته است. بودجه سازمان نوسازی مدارس ۲۵۰ درصد رشد داشته است. مشارکت خیرین مدرسه‌ساز از مرز ۱۸ همت عبور کرده که دستاوردی کم‌نظیر است.

۷۴۰۰ مسئله آموزشی شناسایی شد

کاظمی به اقدامات تحولی در فضای آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در سامانه ساتع، بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ مسئله آموزشی در ۷ محور شناسایی شده تا مدارس جدید و قدیمی بر اساس آن‌ها به‌روزرسانی شوند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای نهضت عدالت آموزشی در کشور، تاکنون ۷ هزار گروه مردمی سازماندهی شده‌اند که نقش مهمی در توسعه عدالت آموزشی خواهند داشت.»

شاداب‌سازی مدارس و ارتقای فضای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح‌های نوسازی و زیباسازی مدارس خبر داد و افزود: ۲۴۰۰ فضای ورزشی و بیش از ۱۱۰ هزار کلاس درس در قالب طرح «عجمیان» وارد مسیر شاداب‌سازی و بهسازی شده‌اند.

آموزش معلمان و ارتقای مهارت‌ها در اولویت است

کاظمی با تأکید بر ضرورت آموزش معلمان گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آموزش معلمان ابتدایی در دستور کار است و اجتماعات یادگیری معلمان، یکی از ابزارهای کلیدی تحول در تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی افزود: در تلاشیم ضریب نفوذ رشته‌های مهارتی را در مدارس به ۵۰ درصد برسانیم تا آموزش‌ها منطبق با نیاز بازار کار باشد.

برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت هویت

وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود گفت: در حوزه برنامه‌درسی نیز تحول جدی در راه است. تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور و به‌روزرسانی برنامه درسی مدرسه ایران، جزو برنامه‌های راهبردی ما برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت آموزش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا