قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما

تأثیر رسانه ملی باعث حمله رژیم صهیونیستی به صدا و سیما شد

تأثیر رسانه ملی باعث حمله رژیم صهیونیستی به صدا و سیما شد
قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف قرار گرفتن رسانه ملی توسط رژیم صهیونیستی به دلیل نقش مؤثر آن در جنگ روایت‌ها بود، نه ماهیت نظامی. وی تأكید كرد از آغاز درگیری‌ها، صداوسیما در خط مقدم، رسانه‌ای فعال بود.

 به گزارش خبرگزاری آنا، قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما باحضور در ویژه برنامه «در قلب جام جم» شبکه رادیویی ایران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا رژیم صهیونیستی، ساختمان شیشه‌ای رسانه ملی را مورد هدف قرار داد گفت: از روز ۲۳ خرداد که این دفاع مقدس ما علیه رژیم صهیونیستی شروع شد تا سوم تیرماه، سازمان صدا و سیما در روز ۲۶ خرداد، یعنی تقریباً در روز چهارم جنگ، مورد هدف قرار گرفت، اما چرا رسانه ملی مورد هدف قرار گرفت؟ مگر رسانه ملی جای نظامی بود؟ مگر در آنجا موشک ساخته می‌شد؟ پس چرا مورد هدف قرار گرفت؟ که باید در پاسخ به این سوالات گفت دلیلش تأثیرگذاری رسانه ملی بود، یعنی اثری که رسانه ملی داشت و ایجاد می‌کرد.

هادی البرزی در ادامه گفت: دقیقاً از روز ۲۳ خرداد، ساعت ۳ تا ۳:۳۰ بامداد، شیفت شب ما فعال شد؛ هم در شبکه خبر و هم در خبرگزاری صدا و سیما، بچه‌ها پای کار آمدند. علتش هم این بود که دشمن صهیونیستی یک جنگ ترکیبی را شروع کرده بود؛ هم حمله نظامی و هم حمله رسانه‌ای. یعنی هم جنگ روایت‌ها را شروع کرده بود، هم جنگ نظامی را و مناطق مختلف کشور ما را مورد هدف قرار می‌داد.

قائم مقام خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: یکی از نکاتی که رژیم صهیونیستی در جنگ روایت آغاز کرده بود، این بود که می‌گفت من با مردم کاری ندارم، من دارم فرماندهان و دانشمندان هسته‌ای را هدف قرار می‌دهم. یکی از کار‌هایی که همکاران ما در خبرگزاری صدا و سیما انجام دادند، این بود که در لحظه‌ای که رژیم صهیونیستی نقاطی را در کشور، به‌ویژه شهر تهران، هدف قرار داده بود، بلافاصله حاضر شدند و از لحظه اول نشان دادند که شهدا چه کسانی هستند و در کنار فرماندهان و دانشمندان هسته‌ای، کودک و زن هم به تصویر کشیده شدند.

البرزی در ویژه برنامه «در قلب جام جم» تصریح کرد: اولین ارتباط ما با محل اصابت‌ها حدود ساعت سه‌ونیم تا چهار توسط آقای وهابی، یکی از خبرنگاران ما که خودش را سریعاً به محل شهادت شهید طهرانچی رسانده بود، برقرار شد. او نشان داد که در ساختمان چه اتفاقی افتاده و شهدا چه کسانی هستند سپس همکاران ما این را ادامه دادند یعنی به‌صورت لحظه‌ای در محل اصابت‌ها حاضر می‌شدند حتی در بخشی که شما هم پخش کردید، خانم سهرابیان رفت و نشان داد که عروسک بچه‌ها، وسایل بچه‌ها، عکس‌های بچه‌ها، همه در محل اصابت‌ها پخش شده بود و این را از آنتن شبکه خبر و رسانه ملی پوشش دادیم.

البرزی با حضور در شبکه رادیویی ایران تاکید کرد: ما در جنگ روایت‌ها غلبه کرده بودیم یعنی داشتیم نشان می‌دادیم که این رژیم جعلی با چه هدفی آمده است البته ارزیابی‌های آنها اشتباه بود. آنها یک ارزیابی محاسباتی داشتند و در تحلیل‌های خودشان فکر می‌کردند در کشور ما همبستگی وجود ندارد، اما ما چه کردیم؟ اولاً محل اصابت‌های آنها را دقیق نشان می‌دادیم، که دارند چه کار می‌کنند و از طرف دیگر، همبستگی و همدلی ملی را نشان می‌دادیم که مردم پای کار هستند مثلاً شما دیدید که در صف پمپ بنزین، یکی داشت شربت می‌داد، یکی داشت دیگری را کمک می‌کرد و با یکدیگر همدلی می‌کردند لذا اینها دلایل زدن رسانه بود که یکی از دلایلش این بود که اثرگذار بود یعنی همه شبکه‌های رادیویی، شبکه‌های تلویزیونی، شبکه خبر و دیگر بخش‌ها نشان دادند که پای کار هستند.

وی گفت: در چهارمین روز جنگ به رسانه ملی حمله کردند یکی از دلایل دیگر این است که رسانه‌ها اهمیت خیلی زیادی در کشور‌ها دارند. شما می‌بینید در همه کشورها، رسانه جایگاه خاصی دارد و من یک تعبیری را از رهبر معظم انقلاب در مورد رسانه خدمتتان عرض کنم، چون امروز هم سالروز بازدید مقام معظم رهبری از رسانه ملی است. حضرت امام خمینی (ره) رسانه را دانشگاه می‌دانستند و می‌گفتند رسانه دانشگاه عمومی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سال‌ها سه کارکرد دیگر هم به رسانه اضافه کردند و گفتند رسانه علاوه بر دانشگاه، آوردگاه، آسایشگاه و قرارگاه است یعنی اهمیت رسانه در عصر فعلی چهار کارکرد دارد البته سایر نظریه‌پردازان ارتباطات هم به زبان‌های دیگر این را گفته بودند، اما آقا چند کارکرد جدید اضافه کردند که دقیقاً نشان می‌دهد رسانه ملی آوردگاه است یعنی محل تبیین، گفتمان‌سازی و مقابله با روایت‌های دشمن.

البرزی در ادامه اضافه کرد: به همین دلیل بود که رژیم صهیونی، رسانه را این‌قدر پر اهمیت می‌دانستند که بعد از زدن جلسه شورای امنیت ملی که سران ما آنجا حضور داشتند، آمدند سراغ رسانه ملی البته در همه اهدافشان ناموفق بودند یعنی در رسانه، ساختمان را زدند، تجهیزات را زدند، اما رسانه بر اساس نیروی انسانی، خبرنگار و فکر می‌چرخد و شما نمی‌توانید فکر و حقیقت را خاموش کنید.

 البرزی در ویژه برنامه «در قلب جام جم» تصریح کرد: بحث اهمیت و تأثیر رسانه بود که دشمن صهیونیستی به‌سمت آن آمد و با این هدف ساختمان شیشه‌ای را زد که بتواند شبکه خبر و صدای حقیقت را خاموش کند تا خبرنگاران نتوانند اطلاع‌رسانی کنند و احتمالاً اهداف دیگری هم در اتاق فکرشان پیش‌بینی کرده بودند که به هیچ‌کدام نرسیدند.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات صدا و سیما بعد از حمله رژیم صهیونیستی یک ارزیابی انجام داده است که طبق آن شبکه خبر معمولاً رتبه‌اش بین ۱، ۲ و ۳ در میزان اعتماد مخاطب و اعتبار رسانه‌ای بود که بین شبکه نسیم، خبر و شبکه ۳ جابجا می‌شد، اما آخرین نظرسنجی صدا و سیما نشان می‌دهد که شبکه خبر در رتبه اول قرار گرفته است.

قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: از روزی که این اتفاق افتاد، دوستان ما، خبرنگاران ما و عوامل تصویربردار همه پای کار آمدند یعنی ما دقیقاً پا به پای نیرو‌های مسلح داشتیم کار می‌کردیم و سه هدف را در رسانه دنبال می‌کردیم یکی، نشان‌دادن محل اصابت‌هایی که ما به رژیم صهیونیستی داشتیم که مردم باید قدرت موشکی و دفاعی‌مان را می‌دیدند که در رسانه ملی، رادیو، تلویزیون، به‌خوبی نشان داده شد؛ دوم اینکه نظام جمهوری اسلامی سرپاست و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و با اینکه فرماندهان شهید شدند، اما چند ساعت بعد، فرماندهان جدید منصوب شدند و سومین مؤلفه، بحث همبستگی و همدلی بود که این سه محور را ما هم‌زمان نشان دادیم.

البرزی گفت: خانم سحر امامی داشت کار خودش را انجام می‌داد که ساختمان شیشه‌ای مورد اصابت قرار گرفت، چون پخش زنده بود و من خودم ارزیابی که کردم، این بود که تمام رسانه‌های دنیا در همه جای عالم این تصویر را نشان دادند یعنی شبکه خبر از یک شبکه ملی یا منطقه‌ای به یک شبکه جهانی تبدیل شد.

وی عنوان کرد: در مرجعیت خبری چهار مؤلفه داریم که عبارت است از تأثیرگذاری، اعتماد مخاطب، اعتبار و ضریب نفوذ که ضریب نفوذ شبکه خبر از ایران به جهان رفت و این واقعاً اتفاق مهمی است یعنی آن چیزی که رژیم صهیونیستی دنبالش بود نه‌تنها به آن نرسید، بلکه باعث شد شبکه‌های ما میزان مخاطب شان چندین برابر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب