از کربلا تا غزه؛ نسلکشی کودکان، میراث شوم یزیدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با ایام اسارت اهل بیت علیهمالسلام و سالروز شهادت حضرت رقیه بنتالحسین (س) با حجتالاسلام سیدحسین خادمیان رئیس انجمن علمی فقه مقارن جامعهالمصطفیالعالمیه درباره شبههزدایی تاریخی و تحلیلی از وجود حضرت رقیه (س) گفتوگویی مفصل انجام دادهایم که در ادامه میخوانید:
حضرت رقیه (س) و گواهی تاریخی بر نسلکشی در عاشورا
*حجتالاسلام خادمیان در فضای رسانهای و مجازی امروز، عدهای اصل وجود تاریخی حضرت رقیه (س) را زیر سؤال میبرند. نگاه تحلیلی شما به این مسئله چیست؟
مقاومت، صبر، گریهها و درخواستهای حضرت رقیه سلاماللهعلیها و در برابر آن، جنایات ابلیسیان در خصوص وجود نازنین حضرت رقیه سلاماللهعلیها ثابت کرد که دشمنان قرآن و عترت، فقط جنگ قدرت و سیاست ندارند، بلکه آنان جنگ نسل هم دارند و نسلکشی میکنند تا هیچ "لا اله الا الله" گویی در زمین نباشد. آنان نه فقط به حذف فیزیکی حریص هستند، بلکه به حذف تاریخی هم اقدام مینمایند، و خامفکران در تله آنان با عنوان «منابع کهن» گرفتار میشوند، در حالیکه ابلیسیان برای حذف معارف و معالم مکتب، به تحریف منابع کهن ما نیز اقدام کردهاند.
مثلث شهادت امام، شیرخواره و دخترک بیگناه؛ تحلیل کامل عاشورا
*چرا امام حسین (ع) با دختران و شیرخوارگان خود به میدان آمد؟ آیا این مسئله فقط عاطفی بود یا پیامی سیاسی _ اعتقادی داشت؟
هر کس عاشورا را بفهمد باید مثلث کشتار امام زمان، شیرخوار و دخترکان بیگناه را تبیین، اعلان و اثبات کند. این تبیین یکی از مهمترین اضلاع تحلیل نهضت حسینی علیهالسلام است. این، راز چرایی همراه بودن امام حسین علیهالسلام با شیرخوارگان و دخترکان برای جنگ با ابلیسیان و غاصبان و یزیدیان است.
امام حسین علیهالسلام با علیاصغر و رقیه (س) آمد تا بفهماند اینان فقط جنگ خلافت ندارند، بلکه نسلکشی اهل اسلام ناب محمدی از اهداف اصلی آنان است.
از همینرو، شعار فرزند کمتر نیز در امتداد همان اهداف منحوس ابلیسیان از ابوسفیان تا یزید و از یزید تا نتانیاهو و ترامپ است. پررنگ کردن شهادت حضرت رقیه سلاماللهعلیها، یعنی افشای خط انحراف.
چرا منکران تاریخی حضرت رقیه (س) خطرناکتر از دشمن خارجیاند؟
*بعضی با استناد به فقدان نام حضرت رقیه (س) در منابع نخستین، وجود تاریخی ایشان را نفی میکنند. این شبهه تا چه حد قابل اعتناست؟
جریان انحراف با ایجاد شبهه در وجود تاریخی حضرت رقیه سلاماللهعلیها در واقع به دنبال حذف حقیقت نهضت عاشوراست. خروج امام حسین علیهالسلام با تمام خانواده خود، خود گویای همه چیز و اثباتکننده این حقایق است.
بهعلاوه، در منابع متأخر ما از حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام نقل شده که فرمودهاند: «لَا يَزَالُ السُّفْيَانِی يَقْتُلُ كُلَّ مَنْ اِسْمُهُ مُحَمَّدٌ وَ عَلِیٌ وَ حَسَنٌ وَ حُسَيْنٌ وَ فَاطِمَةٌ وَ جَعْفَرٌ وَ مُوسَىٰ وَ زَيْنَبٌ وَ خَدِيجَةٌ وَ رُقَيَّة، بُغْضَاً وَ حَنَقَاً لِآلِ مُحَمَّدٍ»
یعنی سفیانی از روی عداوت با آلمحمد، حتی کسی که اسمش رقیه باشد را هم خواهد کشت! این روایت، پیشینه تاریخی قابل بحثی در منابع کهن دارد.
تأکید بر بناتالحسین در الارشاد شیخ مفید؛ مستندات تاریخی
*شما اشارهای به منابع تاریخی برای اثبات وجود حضرت رقیه داشتید. دقیقاً به کدام منابع استناد میکنید؟
با تأمل صادق و دقت در منابع، میتوان به اثبات وجود حضرت رقیه (س) دست یافت. یکی از این منابع، کتاب "الارشاد" شیخ مفید است. شیخ مفید بارها از "بنات الحسین" یاد میکند. و میدانید که در زبان عربی، «بنات» یعنی سه دختر یا بیشتر. پس طبق گزارش شیخ مفید، امام حسین علیهالسلام بیش از دو دختر داشته است.
منابع اهل سنت نیز روایت وجود حضرت رقیه (س) را تقویت میکنند
*آیا منابع اهل سنت هم از دختران متعددی برای امام حسین (ع) نام بردهاند؟
بله. کمالالدین نصیبی شافعی مینویسد:
«کان له من الاولاد ذکورا و اناثا عشرة... ستة ذکور و اربعة اناث»؛ او در بیان نام دختران میگوید: فزینب، سکینه، فاطمه؛ سپس میگوید این نامها مشهور است و نظریه ۲ دختر را ضعیف میداند.
در برخی متون، نامهایی چون «امانیس»، «ملیکه»، «امعبدالله»، «خدیجه بنتالحسین» و نیز پسرانی چون «قاسم»، «عمران»، «محمد» نیز آمده است. پس طبق این شواهد، تعداد فرزندان امام حسین بیش از ۱۰ نفر است.
علامه طبسی و اثبات قطعی وجود حضرت رقیه (س)
*نظر علمای معاصر در این باره چیست؟
حضرت آیتالله علامه نجمالدین طبسی (مدظله) با استناد به منابع معتبر از جمله لبابالأنساب بیهقی، که به نام حضرت رقیه بهصراحت اشاره دارد، وجود آن دردانه را امری قطعی و محتوم میدانند.
تحلیل آیتالله تبریزی از هویت حرم حضرت رقیه (س)
*در مورد حرم حضرت رقیه (س) در شام چه میفرمایید؟ آیا اسناد معتبری درباره آن وجود دارد؟
مرحوم آیتالله میرزا جواد تبریزی (رضواناللهعلیه) در اثبات هویت حرم دمشق میفرمایند: «طبق شهرت، این حرم متعلق به رقیه بنتالحسین علیهماالسلام است. اگر این حرم، متعلق به دختر امیرالمؤمنین یا اصحاب بود، این امر باید برای همگان واضح بود، و چون چنین نیست، پس این حرم نمیتواند متعلق به آنان باشد.»
روایت مستند از «کامل بهایی» درباره شهادت جانسوز دختر خردسال امام
*نقل معروفی از شهادت حضرت رقیه (س) در کتاب کامل بهایی آمده. لطفاً آن را برای مخاطبان شرح دهید.
در کتاب کامل بهایی چنین آمده است: «در حاویه آمده: زنان خاندان نبوت، در حال اسارت، خبر شهادت مردان را از کودکان پنهان میداشتند و هر کودک را با وعدههایی دلداری میدادند... تا آنکه دختری چهارساله از خواب پرید و گفت: پدر من حسین کجاست؟! همگان گریستند. یزید که بیدار شد، دستور داد سر پدر را بیاورند. ملاعین، سر را در آغوش او گذاشتند. دخترک پرسید: این چیست؟ گفتند: سر پدرت است. او فریاد زد، رنجور شد و در همان چند روز جان داد.» علامه طبسی نیز عدم تضعیف این روایت از سوی علامه مجلسی را دلیلی بر اعتبار کامل بهایی میدانند.
شهادت حضرت رقیه (س) نماد رسوایی تمدن یزیدی
*شهادت یک دختر سه ساله چه تأثیری در تاریخ تشیع دارد؟
شهادت حضرت رقیه سلاماللهعلیها، حقانیت عاشورا و شیطانی بودن حکومت یزید را عیان کرد. همانطور که شهادت حضرت علیاصغر (ع) چنین کرد.
دشمن حتی به کودک شیرخوار و دختر خردسال رحم نمیکند؛ یعنی با نسل مؤمنین هم سر جنگ دارد. همین را امروز در غزه و فلسطین میبینیم. اگر قدرت اعجاز الهی نبود، یزیدیان امام سجاد (ع) را بارها قصد جان کردند.
حرمها هدف دشمناند چون مرکز توحید و دعا هستند
*چرا وهابیان و تکفیریان بهدنبال تخریب حرمها هستند؟
دلیلش واضح است؛ در این حرمها نماز، دعا، قرآن، ذکر و توسل برقرار است. آنها نمیخواهند نسل موحدان باقی بماند. وهابیان، داعشیان، صهیونیستها؛ همه بهدنبال حذف نسلاند نه فقط اندیشه.
اشک حضرت رقیه (س)؛ سلاح سخن علیه سلطان ستمگر
*نقش حضرت رقیه (س) را در جهاد تبیینی نهضت عاشورا چگونه ارزیابی میکنید؟
گریهها و درخواستهای حضرت رقیه، نشان داد یزیدیان فقط در پی قدرت نبودند، بلکه نسلکشی میکردند. در روایت آمده است که «افضلالجهاد، کلمة حق عند سلطان جائر»، اشک حضرت رقیه، خطابهای بود در برابر یزید. سلاحی از جنس اشک، که یزید را رسوا کرد. هر کس عاشورا را میفهمد، باید این حقیقت را فریاد بزند.
انتهای پیام/