10:44 06 / 04 /1404

امید در رسانه از قلب مؤمن می‌جوشد نه از محتوا

امید در رسانه از قلب مؤمن می‌جوشد نه از محتوا
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: سواد رسانه‌ای بدون ایمان و معنویت کارایی ندارد و محتوای فاخر تنها زمانی اثرگذار است که از دلِ گرم‌شده با نور ایمان سرچشمه بگیرد.

به گزارش خبرنگار آنا، نشست تخصصی و تحلیلی «سواد رسانه، ابزار امیدآفرین» با حضور استادان، فعالان فرهنگی و کارشناسان رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه و معاون عرصه‌های تربیتی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این نشست با نگاهی مبنایی به مفهوم سواد رسانه‌ای، آن را فراتر از مهارت‌های فنی دانست و گفت: تا دل‌ها با نور ایمان گرم نشوند، هیچ رسانه‌ای با محتوای فاخر نمی‌تواند امید بیافریند.

 محمدحسین فلاح با بیان اینکه امید در رسانه از قلب مؤمن می‌جوشد، نه صرفاً از قالب محتوا، افزود: وقتی دل داغ خدا نباشد، حتی آیات و احادیث نیز در دل‌ها نمی‌نشینند. رسانه ابزار است، اما عمق اثر آن تابع کیفیت اتصال با منبع حقیقت است.

وی، فضای مجازی را بازتابی از گرایش‌های درونی افراد خواند و عنوان کرد: فضای مجازی مانند سمساری است؛ آنچه کاربر انتخاب می‌کند، آیینه‌ای از درون اوست. اگر درون انسان توحیدی نباشد، حتی محتوای ارزشی هم نادیده گرفته می‌شود.

این استاد دانشگاه با هشدار نسبت به پوکی اعتقادی در نسل جدید، خواستار تولید محتوای هدفمند و روح‌مدار شد و اظهارکرد:

فلاح متذکر شد: این در شرایطی که نهاد‌های حمایتی برای تغذیه جسمی بسته‌های معیشتی فراهم می‌کنند، سؤال اینجاست که برای تغذیه اعتقادی و ایمانی جوانان چه کرده‌ایم؟

وی، سواد رسانه‌ای را ایمان عملی در زیست رسانه‌ای معرفی کرد و گفت: هر پیامی که از دل بی‌ایمان صادر شود، حتی با تکنیک حرفه‌ای، بردی نخواهد داشت. رسانه توحیدی، رسانه‌ای است که نور ایمان را در قالبی دلنشین به جان مخاطب منتقل می‌کند.

به گزارش آنا، این نشست تخصصی با استقبال کارشناسان حوزه رسانه، دین و جامعه همراه بود و ناظران آن را گامی مهم در بازتعریف نقش ایمان در اثربخشی رسانه‌ای در عصر دیجیتال» ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب