چگونگی روند اجرایی طرح حامی دانشجو

به گزارش خبرنگار آنا، علیاصغر بهروزپور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه بازدید از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در جلسهای با مسئولان این واحد دانشگاهی در تشریح چگونگی روند اجرایی طرح حامی دانشجو در واحدها و مراکز دانشگاه بهصورت حضوری و میدانی اظهار کرد: تاکنون روند اجرایی طرح حامی در دو واحد تنگستان و دشتستان، بهصورت حضوری انجام شده است.
وی با بیان اینکه بازدید حضوری از اجرای طرح حامی دانشجو با هدف پایش و بررسی طرح صورت میگیرد، افزود: این طرح نماد همبستگی و حمایت از علم و دانش است که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی، فضایی پویا و خلاقانه برای دانشجویان را فراهم میآورد.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به آشنایی نسبی دانشجویان و حامیان با «طرح حامی دانشجو» عنوان کرد: کیفیتبخشی به چگونگی ارجاع درخواستها در اولویت چرخه درخواستهای دانشجویی در این طرح بوده؛ چراکه شیوه صحیح ارسال درخواستها که شامل عنوان و محتوای مناسب است، تسریع و بهبود پاسخگویی را فراهم میآورد.
بهروزپور با بیان تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی از مدل سنتی به مدل فناوریمحور، مطرح کرد: از مزایای طرح حامی دانشجو اهمیت سیستماتیک درخواستها، نظارت بر پاسخگویی اداری و امکان رصد، امکان تعریف سرویسهای ارزشافزوده روی درخواست دانشجویان، توزیع مناسب کارکنان اداری دانشگاه در واحدهای دانشگاهی هر استان و مهمترین هدف افزایش رضایتمندی دانشجویان است.
بهروزپور بیان کرد: طبعاً اجرای هر طرح نوپا و تازهایی با چالشهایی مانند آشنایی نداشتن دانشجویان و کارکنان با مزایای طرح، تداخل احتمالی با وظایف جاری همکاران، عدم شناخت از فناوری یا افزایش حجم کاری در مراحل آغازین همراه است؛ اما آموزش مستمر و اصلاح فرآیندها میتواند این چالشها را کاهش دهد؛ اما این روند الزام اداری در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و ازاینرو افرادی که خودشان را با تغییرات سازگار میکنند، موفقتر خواهند بود.
ارتباط سریع دانشجو با دانشگاه در طرح حامی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح حامی دانشجو گفت: با استفاده از سامانه این طرح، ارتباط دانشجو با دانشگاه سریعتر، دقیقتر و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام خواهد شد.
مسعود صابری اضافه کرد: با توجه به حجم بالای مراجعه حضوری دانشجویان که فشار قابل توجهی بر سیستم اداری وارد میکند این طرح با سامانمند کردن فرآیندها، امکان کاهش مراجعات حضوری و افزایش بهرهوری را فراهم میسازد.
به گزارش آنا، در این جلسه کارگاه آموزشی نحوه پاسخگویی در طرح حامی داتنشجو توسط حسن مزارعی مدیر پیگیری راهبری درخواستهای دانشجویی طرح برگزار و به سولات و ابهامات مطرح شده توسط حامیان و کارشناسان پاسخ داده شد.
انتهای پیام/