۲۷/ خرداد /۱۴۰۴
مدیرکل سیمای استان‌های صدا و سیما

اثرگذاری پویش «ایران جان» در حال شکل‌گیری است

اثرگذاری پویش «ایران جان» در حال شکل‌گیری است
مدیرکل سیمای استان‌های صدا و سیما در خصوص پویش «ایران جان» و میزان اثرگذاری آن گفت: اگر درباره هر موضوع یا هر عنوانی مکرر صحبت و از جوانب مختلف به آن پرداخته شود قطع به یقین این موضوع اثری در پیرامون خود خواهد داشت.

امیر خان محمدی مدیرکل سیمای استان‌های صدا و سیما در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه هر شبکه و برنامه‌ای در صداوسیما یک تعداد مخاطبان وفادار دارد و یک تعداد مخاطب گذرا اظهار کرد: حال در پویش ایران جان که از ۳ تا ۹ خرداد به خوزستان اختصاص دارد و همه شبکه‌های صداوسیما اشاره‌ای به خوزستان دارند و هر برنامه‌ای نیز زمانی را به ظرفیت‌های استان خوزستان اختصاص داده که در درجه اول باعث شناخت ظرفیت‌های استان می‌شود ظرفیت‌هایی که قبلا از آن اطلاع نداشتیم. طبیعی است که ما در شهری هم که زندگی می‌کنیم شاید اطلاعی از یکسری ظرفیت‌ها نداشته باشیم.

وی افزود: بخش به نظر من مهمتر و شاید ویژه‌تر این جریان این است که در کنار شبکه‌های سراسری، شبکه‌های استانی هم پای کار آمده‌اند مثلا مردم استان گلستان در مورد خوزستان یکسری اطلاعات و شناخت داشتند که با این پویش این شناخت و اطلاعات بیشتر می‌شود و به نوعی در این مدت ذهن مردم استان‌های دیگر درگیرخوزستان می‌شوند.

خان محمدی خاطرنشان کرد: به دلیل بحث دفاع مقدس خوزستان دارای ظرفیت معنوی عظیمی است که مخاطب هم تاحدودی آن را می‌شناسد ولی این پویش باعث می‌شود سایر استان‌ها با ظرفیت‌های دیگر خوزستان آشنا شوند.

مدیرکل سیمای استان‌های صدا و سیما تاکید کرد: یکی از اتفاقات جذابی که در این پویش دیدم این است که مثلا برخی از میهمانان برنامه‌های صداوسیما در شبکه‌های استانی ساکن استان دیگری هستند، اما در استان خوزستان سرمایه گذاری کرده‌اند یا رفت و آمد‌های اقتصادی دارند. این اتفاق و حضور این فرد خود می‌تواند به ایجاد سرمایه گذاری جدید و ایجاد شغل و گردش اقتصادی استان کمک کند.

وی با بیان اینکه در خصوص میزان اثرگذاری این پویش اکنون نمی‌توان صحبت کرد، گفت:، اما قطعا اثرگذار خواهد بود حالا با چه درصد و چه کیفیتی حتما در استان‌های مختلف متفاوت خواهد بود. از این جهت با قطعیت در این خصوص صحبت می‌کنم، چون ما طرحی داریم که تمام ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی استان را در قالب‌های زیرنویس، آرم آگهی‌ها یا مستند‌ها و آیتم‌های تولیدی نشان می‌دهیم و یک ضریب چند برابری دارد می‌گیرد و واکنش‌های خوبی را در این حوزه دریافت کرده‌ایم.

وی با ذکر مثالی توضیح داد» در بخش گفتگوی ویژه خبری در مورد بحث اتصال ریلی بصره و آبادان به عنوان یک ظرفیت صحبت می‌شود. چند ساعت بعد از انتشار این خبر، وزیر راه اعلام می‌کند که قصد سفر به بصره برای رسیدگی به این موضوع را دارد. حالا یا وزیر خبر را دیده یا شنیده در هر حال این تقارن اتفاق خوبی است.

وی افزود: یا مثلاً برنامه هزار و یک شب با حضور جناب خان که اهل خوزستان و آبادان است یکی از برنامه‌های خوب رسانه ملی است شما ببینید این عروسک چه ظرفیتی را در طی این پویش درباره خوزستان به مخاطبان معرفی کرده است. این میزان اطلاعات آیا در روز‌های عادی قبل از این پویش هم به مردم داده می‌شد؟! در این حجم خیر. اکنون به مخاطب یکسری اطلاعات غنی‌تری داده شده و مخاطب دیگر خوزستان را در یک بعد نمی‌بیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب