۲۷/ خرداد /۱۴۰۴
معاون برون‌مرزی صداوسیما در گفتگو با آنا مطرح کرد

تشریح فرصت‌ها و ظرفیت‌های ۲ پویش «ایرانِ جان» «ایران را کشف کن»

تشریح فرصت‌ها و ظرفیت‌های ۲ پویش «ایرانِ جان» «ایران را کشف کن»
در ادامه رویداد ملی «ایرانِ جان»، پویش «ایران را کشف کن» در معاونت برون‌مرزی اجرا می‌شود.

 به  گزارش خبرگزاری آنا، معاون برون‌مرزی رسانه ملی با اشاره به آغاز اجرای رویداد «ایران جان» و مأموریت‌های این معاونت در طرح مذکور، گفت: این پویش درراستای افزایش شور و نشاط ملی و شناساندن ظرفیت‌های کشور به مردم ایران آغاز شده است. ما در معاونت برون‌مرزی به‌عنوان همکاریِ پشتیبان و در جهت بازتاب ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای مخاطب بین‌المللی وارد عمل شده‌ایم.

احمد نوروزی تصریح کرد: به‌واسطه رویداد ملی «ایرانِ جان» طبیعتا پویایی و انسجام خاصی بین بخش‌های رسانه‌ای و استانی صداوسیما ایجاد می‌شود و درراستای ادامه همین پویش و پویایی، ما در معاونت برون‌مرزی حرکت جدید و نسبتا متفاوتی را آغاز کرده‌ایم که پویش «ایران را کشف کن» نامیده می‌شود.

معاون برون‌مرزی صداوسیما ادامه داد: سعی می‌کنیم ایران را از منظر گردشگری، توانمندی‌های منطقه‌ای و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به مخاطبان جهانی معرفی کنیم.

نوروزی در خصوص اقدامات ویژه شبکه‌های عرب‌زبان برون‌مرزی صداوسیما در هفته خوزستان توضیح داد: شبکه‌های العالم، الکوثر و رادیو عربی معاونت برون‌مرزی به‌صورت ویژه‌تر در این هفته کار می‌کنند. همچنین، تولیدات عربی که در مراکز آبادان و اهواز تولید می‌شوند، در سه رسانه عرب‌زبان ما روی آنتن می‌روند.

وی یادآوری کرد: البته این همکاری‌ها منحصر به هفته خوزستان و رویداد ملی «ایران جان» نیست و در طول سال، شبکه‌های عرب‌زبان در تعامل خوبی با مراکز آبادان و اهواز هستند.

نوروزی اضافه کرد: پویش «ایران را کشف کن» به ما کمک کرد تا ظرفیت‌ها را متمرکزتر شناسایی کنیم و تبادل محتوا آسان‌تر از گذشته صورت بگیرد. قرار است تولیدات مشترکی با مرکز آبادان و اهواز برای پخش در شبکه‌های برون‌مرزی عربی داشته باشیم. هدف این همکاری‌ها آشنایی کشور‌های عربی و مناطق عرب‌زبان با ظرفیت‌هایِ عربیِ اصیل در ایران است. ضمن اینکه این ظرفیت‌ها از قابلیت اقدامات رسانه‌ای برای آینده برخوردار هستند.

معاون برون‌مرزی رسانه ملی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات مراکز اهواز و آبادان برای شرکت در پویش «ایران را کشف کن» اظهار کرد: تولیدات کیفی چشم‌نوازی از زیبایی‌های استان خوزستان، دستاورد‌های بزرگ صنعتی و پویایی اجتماعی به دست ما رسیده که واقعا شگفت‌انگیز و متنوع هستند و از شأنیت بازنمایی در سطح جهان برخوردارند.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی برنامه‌های کوتاه و مستند‌های استانی، تولیداتی با استاندارد‌های بالا هستند، اما برخی آثار شاید هنوز ضعف‌هایی دارند. با این وجود پیداست که می‌توانند باب تازه‌ای در عرصه برنامه‌سازی باز کنند و راه روشنی پیش روی تولیدات مشترک بین معاونت برون‌مرزی و شبکه‌های استانی است.

به گفته نوروزی؛ همه شبکه‌های برون‌مرزی با توجه به ظرفیت حوزه مخاطبی خود در پویش «ایران را کشف کن» محتوا‌هایی به مخاطبان خارج از کشور عرضه می‌کنند. معاون برون‌مرزی رسانه ملی افزود: روایت ایران و تصویرسازی از واقعیت کشور و پیشرفت‌های آن برای شبکه‌های برون‌مرزی طرحی بلندمدت است. از این رو ما رویداد ملی «ایران جان» را به عنوان فرصتی برای یک کار مستمر تصور می‌کنیم. این پویش از روز شنبه، سوم خرداد، با خوزستان آغاز شده است و اگر لازم باشد بیش از یک هفته در خوزستان می‌مانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب