مهاجرت؛ از تبلیغات خوش آب و رنگ رسانهای تا چالشهای دنیای واقعی

به گزارش خبرنگار آنا، با همکاری مرکز نوآوری فولاد مبارکه اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، رویداد «مهاجرت، شروع یا پایان؟» در این دانشگاه برگزار شد.
رویداد فرهنگی - اجتماعی «مهاجرت، شروع یا پایان؟» که با استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان مواجه شد، فرصتی برای تبادلنظر درباره تبلیغات پر زرق و برق رسانهها تا وجود چالشها و مسائل مرتبط با مهاجرت و کسب و کار را برای شرکتکنندگان فراهم آورد.
فارغالتحصیل دانشگاه واترلو کانادا در این گردهمایی به بررسی نکات کلیدی در زمینه مهاجرت و فعالیتهای اقتصادی پرداخت و با اشاره به اهمیت شناخت نیازمندیها و ریسکهای مهاجرت، گفت: قبل از هرگونه اقدام در زمینه تولید و کسب و کار، لازم است که ظرفیتهای موجود به دقت بررسی شوند و مهاجرت باید با آگاهی و شناخت کافی از شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور مقصد صورت گیرد.
هادی حسینزاده با ارائه نمونههایی از تجارب شخصی و تجربیات دیگران، به چالشهایی که مهاجران ممکن است با آن مواجه شوند، اشاره و خاطرنشان کرد: در اندکی از موارد، افراد به راحتی مهاجرت میکنند، در حالی که اکثریت با مشکلاتی جدی مواجه میشوندّ بهعنوان مثال وضعیت کنونی یکی از دوستان که ۱۲ سال در سوئیس زندگی کرده و هنوز نتوانسته پاسپورت بگیرد، نمایانگر پیچیدگیهای موجود در این مسیر است.
حسینزاده همچنین به چالشهای اقتصادی ایران و فشارهای ناشی از تحریمها اشاره کرد و افزود: برای راهاندازی یک کسب و کار در ایران، باید با واقعیتها و چالشهای اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم و هیچ فرمول سادهای برای موفقیت وجود ندارد و افراد باید خود را با چالشها و واقعیتهای موجود سازگار کنند.چ
وی با اشاره به اهمیت انتخابهای فردی یادآور شد: انتخابهای ما تأثیر بسزایی بر سرنوشتمان دارد و باید پیوسته از تجربیات گذشته درس گرفته و آنها را در تصمیمات آیندهمان به کار بگیریم.
فارغالتحصیل دانشگاه واترلو کانادا بیان کرد: این رویداد نشاندهنده واقعیتهای پیچیده زندگی مهاجران و چالشهای پیش روی آنان در مهاجرت و راهاندازی کسب و کار بود که فضای مناسب برای بحث و تبادلنظر میان دانشجویان را فراهم آورد.
انتهای پیام/