«کوچینگ» علمی نوین برای رشد فردی و کسب و کار

به گزارش خبرنگار آنا به مناسبت هفته جهانی کوچینگ و در قالب رویداد صدرا، همایش کوچینگ با همکاری دانشکده توسعه فناوری و کارآفرینی و مرکز مدیریت مهارتآموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با سخنرانی سلمان لشکری کارآفرین اجتماعی، کوچ برند شخصی و رهبری و استاد نازنین ذریه، روانشناس و کوچ توسعه فردی برگزار شد.
این نشست تخصصی توسط مدیریت مرکز مهارتآموزی و مشاوره شغلی دانشگاه و با همکاری دانشکده توسعه فناوری و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و با حضور دانشجویان، دانشآموختگان، استادان و علاقهمندان به صنعت کوچینگ برگزار شد.
مدیر مرکز مهارتآموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این همایش اظهار کرد: مأموریت اصلی ما این است که با ارائه آموزشهای کاربردی، تحولآفرین و الهامبخش هریک از شما را در مسیر تحقق رویاهایتان یاری کنیم و هدف نهایی از این سلسه رویدادها این است که فارغالتحصیلانی با مهارتهای لازم مانند کوچینگ، هوش هیجانی، مدیریت تعارض، انگیزهمندی، قدرت ریسکپذیری و ... پرورش دهیم که بتوانند آیندهای پربار و پویا برای خود و جامعهشان رقم بزنند.
سلمان لشکری ابراز امیدواری کرد که در پایان این رویداد مخاطبان با دانش عمیقتر، انگیزهای قویتر و مسیر پیش روی روشن، آماده حرکت در راه تحقق اهداف و رویاهایتان باشند و بتوانند فرصتهای بیشتری برای رشد و توسعه خود و جامعهتان فراهم کنند.
در این رویداد از راهاندازی مدرسه عالی مهارتی کوچینگ و منتورینگ در دانشکده توسعه فناوری و کارآفرینی دانشگاه خبر داده شد و همچنین از کتاب جدید سلمان لشکری که ترجمه کتاب The Art of Life Coaching و با عنوان هنرنمایی کوچینگ در زندگی است، رونمایی شد.
در ادامه این رویداد نازنین ذریه استاد روانشناسی و کوچینگ موفقیت گفت: هدف از اجرای این سمینار این است که فرهنگ کوچینگ را در استان فارس و همچنین در سازمانها و زندگی افراد ارتقاء دهیم.
این استاد روانشناسی و کوچینگ موفقیت افزود: مبحث کوچینگ یک علم جدید است که به رشد فردی و زندگی و کسب و کار افراد کمک میکند.
ذریه در ادامه توضیح داد: شناسایی کوچینگ و نقش آن در توسعه فردی و حرفهای دانشجویان بهمنظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مفهوم کوچینگ، تمایز آن از مشاوره و منتورینگ و اهمیت آن در فضای آموزشی و دانشگاهی است که در این راستا با نگاهی علمی و کاربردی به معرفی اصول کوچینگ پرداخته میشود و با بیان مثالهای عینی، نقش آن را در افزایش خودآگاهی، مسئولیتپذیری و هدفمندی دانشجویان میتوان تشریح کرد.
این متخصص روانشناسی و کوچینگ تشریح کرد: این سمینار گامی مهم درراستای فرهنگسازی و بسترسازی برای استفاده از رویکرد کوچینگ در دانشگاهها محسوب میشود، چراکه کوچینگ فرآیندی تعاملی و هدفمحور است که در آن، فرد مراجع با همراهی یک هدایتگر به افزایش خودآگاهی، شفافسازی اهداف، کشف توانمندیهای درونی و طراحی مسیر حرکت به سمت خواستهها میپردازند و هدایتگر از طریق پرسشهای عمیق، شنیدن فعال و بازخورد مؤثر، فرد را در رسیدن به بهترین نسخه خود حمایت میکند، بدون آنکه راهحل مستقیم ارائه دهد.
انتهای پیام/