۲۷/ خرداد /۱۴۰۴
11:34 31 / 02 /1404

نهادسازی و جریان‌سازی ۲ بال موفق جشنواره امامت و مهدویت در ۴ دوره

نهادسازی و جریان‌سازی ۲ بال موفق جشنواره امامت و مهدویت در ۴ دوره
نهادسازی و جریان‌سازی ۲ بال موفقیت‌آمیز جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی بوده که در این رویداد مقدس نهادینه شده است.

خبرگزاری آنا- سیدجواد جعفری؛ ادواری که تاکنون بر جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گذشته، شاید بتوانیم ادعا کنیم که نهادسازی و جریان‌سازی دو بال موفقیت‌آمیز این جشنواره بوده که به لطف خداوند متعال در این رویداد مقدس نهادینه شده است.

مصداقی از حوزه نهادسازی، شکل‌گیری بخش دانش‌آموزی جشنواره امامت و مهدویت است که به همت حوزه معاونت علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی و خط مقدم آن در معاونت‌های مدارس سما در واحد‌های دانشگاهی استانی شکل گرفته است، این بخش در چهار دوره گذشته توانسته رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته باشد و شایستگی‌های علمی، فرهنگی و هنری را به منصه ظهور رساند که به لحاظ کمی به قول عرفی ره صدساله را یک‌شبه طی کند به‌نحوی که دوره چهارم با خلق ۲۱ هزار اثر رشد نزدیک به  سه‌برابری را در مقایسه با دوره ماقبل تجربه کند، به لحاظ کیفی نیز به قول معروف، آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است، شاهد آثاری از دانش‌آموزان هستیم که سال‌ها از زمانه و سن و سال آنها جلوتر است، ماحصل موضوع اینکه این نهاد و به عبارتی بخش دانش‌آموزی جشنواره امامت و مهدویت بسیار مهم است و پیامد این اهمیت در سه جلسه پیاپی که بخشی از آن حضوری و بخشی نیز مجازی با دکتر محمدعلی نادی استاد محترم علم تربیت و سکاندار معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی (سازمان سما) این بخش به بحث و تبادل نظر گذاشته شده و نقاط قوت و ضعف آن مورد کنکاش قرار گرفته است و جمع‌بندی آن برنامه‌های فاخری است که در این دوره توسط معاونت علوم تربیتی و مهارتی پیش‌بینی شده است و قرار است ۱۴ قرارگاه به مرکزیت ۱۴ استان ظرفیت‌های ۳۱ استان کشور را در حوزه امید‌های آینده کشور، یعنی دانش‌آموزان را به میدان بیاورند، این گام مهمی است که قطعاً حمایت همه‌جانبه همه واحد‌های استانی دانشگاه را طلب می‌‌کند.

و اما دومین بال پرواز جشنواره امامت و مهدویت جریان‌سازی است، صرف‌نظر از دریای ژرف و عمیق سراسر معنوی ماه‌های مبارک رجب و شعبان که منظومه‌ای از برنامه‌های متحد جشنواره در مناسبت‌های مقدس و دوره زمانی هماهنگ در گستره جغرافیای فرهنگی ایران اسلامی مانند رودی بر بستر این دریای بیکران جاری می‌شود، باید رد پای آن را در محورسازی سالانه جشنواره جست‌و‌جو کرد که مصداق واضح آن تعیین نامه امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام به کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در نهج‌البلاغه به عنوان جریان‌سازی دوره پنجم از جشنواره است.

شور و حالی که نامه ۳۱ نهج‌البلاغه به جشنواره پنجم امامت و مهدویت داده است، مانند موج نوری است که بر همه واحد‌های دانشگاهی تابیده و طبع‌آزمایی همگان را برانگیخته و این امیدواری را به وجود آورده است که گامی به نهج‌البلاغه نزدیک‌تر شده و فضای فرهنگی و معنوی متفاوتی را تجربه کنیم و این مهم به دستان با کفایت روسای محترم واحد‌های استانی دانشگاه آزاد اسلامی که تولیت برنامه‌های موضوعی جشنواره را در استان‌های کشور عهده‌دار هستند، رقم خواهد خورد و به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست.

برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی که در این زمینه از سوی استان‌ها شاهدیم و تدابیر عالمانه‌ای که برای پیش‌رویداد‌ها اندیشیده شده، این نوید را می‌دهد که سالی پر برکت در راه است، این اشارات از این جهت بود که ثمره دوراندیشی و درایت دکتر طهرانچی معمار و بنیانگذار موسسه امامت و مهدویت و رویداد سراسر معنوی جشنواره به زعم همه دلسوزان حوزه فرهنگ و عرصه تعلیم و تربیت نهالی بوده است که غرس آن در زمانه حاضر مصداق بارش به‌موقع باران در سبزه‌زاران است، خدا را شکر می‌کنیم و از خداوند متعال طلب توفیق روزافزون داریم.

مدیرعامل موسسه علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت 

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب