«طرح حامی» پلی میان خواسته دانشجویان و توان پاسخگویی دانشگاه

به گزارش خبرنگار آنا، نشست توجیهی طرح حامی دانشجو به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان با حضور رئیس این واحد دانشگاهی و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سالن جلسات واحد دانشگاهی تنگستان برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان در این نشست گفت: طرح حامی که از ایدههای نوآورانه و خلّاقانه دوران مدیریتی دکتر طهرانچی است، با هدف ارتقای سطح خدماترسانی به دانشجویان و تسهیل درروند پیگیری امور آموزشی، پژوهشی، مالی، دانشجویی و اداری آغاز شده است.
علی عباسی افزود: براساس این طرح، دانشجویان در فضای ایمیل پایه، نامهنگاریها و درخواستهای اداری و دانشجویی خود را به صورت مجازی انجام میدهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان درباره مزایای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات حضوری، افزایش سرعت پاسخگویی، شفافسازی فرآیندها و ایجاد آرشیو متمرکز از مکاتبات دانشجویی و صرفهجویی در زمان و انرژی دانشجویان، از اصلیترین دستاوردهای این طرح خواهد بود.
به گفته وی، «حامی دانشجو» درحقیقت پلی میان خواستههای دانشجو و توان پاسخگویی دانشگاه است.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم با تأکید بر اینکه طرح «حامی دانشجو»، درراستای بهرهگیری از فناوریهای نوین ارتباطی، لازمالاجراست، ادامه داد: طرح «حامی دانشجو» بهعنوان بازوی ارتباطی گسترده و در راستای افزایش رضایتمندی دانشجویان است.
علیاصغر بهروزپور بر لزوم اطلاعرسانیهای مستمر میدانی و مجازی درباره شرایط و نکات مثبت اجرایی طرح حامی برای دانشگاهیان بهخصوص دانشجویان در سطح واحدها و مراکز دانشگاهی استان بوشهر تأکید کرد و خواستار اطلاعرسانی و آموزش در سطح دانشگاه از طریق نصب بنر، پوستر و تولید محتواهای تبلیغی شد.
وی با بیان اینکه این تغییرات براساس اقدامات رئیس دانشگاه درراستای تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی از مدل سنتی به مدل فناوریمحور است، تبیین کرد: بعد از پیادهسازی این طرح ریتم و سیستم پاسخگویی دانشگاه تغییر خواهد کرد.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تبیین کرد: از مزایای طرح حامی اهمیت سیستماتیک درخواستها، نظارت بر پاسخگویی اداری و امکان رصد، امکان تعریف سرویسهای ارزشافزوده بر روی درخواست دانشجویان، توزیع مناسب کارکنان اداری دانشگاه در واحدهای دانشگاهی هر استان و مهمترین هدف افزایش رضایتمندی دانشجویان است.
انتهای پیام/