قالیباف: یکی از رنج‌های ما در وزارت آموزش‌وپرورش تغییر مدیریت است

قالیباف: یکی از رنج‌های ما در وزارت آموزش‌وپرورش تغییر مدیریت است
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جابجایی‌های متعدد در بخش مدیریتی آموزش و پرورش گفت: در یکی از مواد برنامه هفتم، شاخص‌های نظام مدیریتی مشخص شده است. ما باید ساختار‌های آموزش و پرورش را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس صبح امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با جمعی از معلمان نمونه کشوری و استادان دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

قالیباف اظهار کرد: یکی از رنج‌های ما در وزارت آموزش‌وپرورش تغییر مدیریت بود. در ۲۰ سال، ۱۶ یا ۱۷ نفر در وزارت آموزش و پرورش (به عنوان وزیر یا سرپرست) جا به جا شدند و اگر وزارت آموزش و پرورش برای ما مهم بود، این اتفاقات نمی‌افتاد.

وی درباره اهمیت وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: سند مهمی برای آموزش و پرورش نوشته شد (سند تحول بنیادین) که آنقدر از آن گذشت که الان نیاز به بازنگری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در مجلس کار جمع سپاری می‌کنیم و پارلمان دانشجویی داریم و طرح‌ها و لوایح به صورت جمع سپاری بررسی می‌شود. باید بین معلمان و مرکز پژوهش‌های مجلس ارتباط وجود داشته باشد و نظرات آنان اخذ شود. باید معلمان ارتباط مستقیم و مداومی با این مرکز برای پیگیری مسائل آموزش و پرورش داشته باشند.

وی در ادامه، گفت: متوسط معدل در آموزش و پرورش وضعیت خوبی متأسفانه ندارد. ما باید مصمم باشیم در این دوره مجلس و دولت، مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را حل و فصل کنیم.

قالیباف گفت: در یکی از مواد برنامه هفتم، شاخص‌های نظام مدیریتی مشخص شده است. ما باید ساختار‌های آموزش و پرورش را اصلاح کنیم که این موضوع در قانون برنامه هفتم آمده است. ستاد‌های متعدد را باید جمع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحقق کیفیت و عدالت در مدارس، منزلت معلم و ایمنی و توجه به دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد. باید رابطه بین مجلس، محله، مدرسه و مجازی را به درستی برقرار کنیم و آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی با تاکید بر لزوم ساخت مدارس خوب و باکیفیت، اظهار کرد: مشارکت معنادار مردم در ساخت مدارس بسیار اهمیت دارد. اگر مدرسه را سر جای خودش نشناسیم و از ظرفیت مردم برای اوقات فراغت دانش آموزان و افزایش کیفیت مدارس انجام ندهیم، کاری نکردیم.

قالیباف ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که سرانه هر دانش‌آموز را مشخص کنیم. سرانه هر مدرسه باید تعیین شود. ما در برنامه هفتم تاکید کردیم که هر طرح و برنامه‌ای و در هر حوزه‌ای که نقش مردم در آنجا معنی نداشته باشد، آن طرح و برنامه و قانون محکوم به شکست است.

این دیدار به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب‌رئیس اول و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب