انقلاب هوش مصنوعی در سمپاد و تحول در آموزش معلمان

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتوگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: هوش مصنوعی در حال تغییر ساختار استعدادیابی و آموزش در مدارس سمپاد است.
وی افزود: این فناوری میتواند استعدادهای پنهان را حتی در دورافتادهترین روستاها شناسایی کند و روند شناسایی نخبگان را با دقتی ۴۰ درصد بالاتر از روشهای سنتی بهبود بخشد.
یاوری ادامه داد: هدف این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی مدارس سمپاد به آزمایشگاههای هوش مصنوعی مجهز شوند و در این راستا ۵۰۰۰ معلم در حال دریافت آموزشهای لازم برای استفاده از این فناوریها هستند.
وی همچنین به راهاندازی ۱۰۰ کارگاه رباتیک جدید در مدارس سمپاد اشاره کرد و گفت: هر دانشآموز سمپادی باید حداقل یک بار ربات بسازد تا مهارتهای فنی خود را تقویت کند این کارگاهها برای رشد تواناییهای علمی و عملی دانشآموزان طراحی شدهاند.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه گفت: هوش مصنوعی رقیب معلمان نیست بلکه ابزاری برای کمک به آنهاست او تاکید کرد که سیستمهای هوش مصنوعی قادرند الگوهای پنهان استعداد را حتی در پاسخهای اشتباه دانشآموزان شناسایی کنند و این میتواند به معلمان کمک کند تا بهتر نیازهای آموزشی هر دانشآموز را شناسایی کنند.
یاوری همچنین از برگزاری دورههای تربیت مربی هوش مصنوعی برای معلمان خبر داد و افزود: معلمان سمپاد موظف به گذراندن حداقل دو دوره آموزشی دیجیتال در سال هستند تا بتوانند مهارتهای خود را در زمینه آموزش برنامهنویسی و روانشناسی استعدادها ارتقا دهند.
وی در پایان اظهاراتش گفت: هدف از این تحولات ایجاد آیندهای است که در آن جغرافیا و محل زندگی هیچگونه محدودیتی برای شناسایی و پرورش استعدادها نخواهد بود.
انتهای پیام/

۶۲۳ هزار دانشآموز در مسیر یادگیری تضمینی
