استحکام بنیاد‌های فکری و اعتقادی مهمترین هدف دروس معارف

استحکام بنیاد‌های فکری و اعتقادی مهمترین هدف دروس معارف
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: معرفت افزایی، آموزش و استحکام بنیاد‌های فکری و اعتقادی مهمترین اهداف دروس معارف در دانشگاه هاست

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در نخستین نشست هم اندیشی مدیران گروه‌های معارف اسلامی استان کرمان درک میزان انتقال و تاثیرگذاری مفاهیم آموزشی را در گرو ارزیابی شیوه آموزش به دانشجویان قلمداد کرده و اظهار کرد: آموزش معارف اسلامی به دلیل راهیابی این آموزه‌ها به نظام اعتقادی و پدید آمدن آثار آن در رفتار‌های آینده سازان کشور جزو اهداف تربیتی نظام آموزش عالی در کنار یادگیری دروس تخصصی قرار گرفته؛ بنابراین باید بر شیوه‌های آموزشی این دروس نظارتی دوچندان و ویژه اعمال شود.

وی تدریس این دروس را فرصتی طلایی برای تاثیرگذاری و انجام درست رسالت تعلیم و تربیت معرفی کرده و تصریح کرد: باید با مطالعات بیشتر و بهره گیری از مجالس و عالمان دینی از این فرصت طلایی حداکثر بهره برداری صورت پذیرد؛ چراکه معرفت افزایی، آموزش و استحکام بنیاد‌های فکری و اعتقادی مهمترین اهداف ما در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تنوع سلیقه مخاطبین در محیط‌های تربیتی در کنار سطح بینش و توقعات دانشجویان را مهمترین چالش استادان این گروه معرفی کرده و افزود: ذهنیت بدی درباره مباحث تکراری و ملال آور و بعضا غیرکاربردی پیرامون این دروس در میان دانشجویان شکل گرفته و عدم توجه صحیح درباره اهمیت بالای این دروس و تاثیرات جدی آنها در زندگی از سوی برخی استادان باعث تشدید این ذهنیت غلط شده است که باید حتما مورد توجه و بازبینی قرار گیرد.

نیاز‌ و ابهام دانشجویان در حال تغییر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز با بررسی محتوای دروس معارف گفت: نیاز‌ها و ابهامات دانشجویان در حال تغییر است؛ بنابراین این دروس هم باید با به‌روزرسانی بیانگر محتوایی باشند که نیاز‌های روز جوانان را مرتفع کرده و ضمن تاثیرگذاری جذابیت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام هادی فتح الله نژاد زنگی آبادی، القای ناکارآمدی دین و مباحث دینی و ایجاد شبهات گوناگون از سوی رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی بین جوانان را از جمله دلایل نگاه سطحی به دروس معارف معرفی کرده و ادامه داد: نگاه برخی حتی در داخل دانشگاه به این دروس همانند دروس عمومی در برابر دروس تخصصی بوده حال آنکه تبیین جایگاه والا و ضرورت این دروس بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش آنا، بررسی مشکلات گروه‌های معارف واحد‌های استان، ارائه نظرات و راهکار‌های حل معضلات این دروس نیز در ادامه این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا