اگر بخواهم مدام با هزینه شخصی به مسابقات بروم، نمی توانم ادامه دهم/ فدراسیون حمایت نمی کند

آرزو عابدینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، گفت: در این مسابقهای که قرار است امسال شرکت کنم، در فصل ۲۰۲۵ مسابقات بینالمللی قطر حضور خواهم داشت. این رقابتها در پیست لوسیل برگزار میشود.پیستی که مسابقات موتورجیپی و مسابقات فرمولوان هم در آن انجام میشود و به همین خاطر سطح مسابقه بسیار بالاست. سال گذشته از هجده کشور در آن شرکتکننده حضور داشتند. جدول امسال هنوز مشخص نشده که چه کشورهایی حاضر خواهند شد اما سطح مسابقه در حد مسابقات جهانی است. کلاسی که من قرار است در آن مسابقه بدهم، کلاس QSS 300 با موتورهای کاوازاکی ۴۰۰ سیسی است. من پارسال بهعنوان اولین خانم در این مسابقه حضور داشتم، هم اولین خانم ایرانی و هم اولین خانم شرکتکننده در تاریخ این رقابتها. امسال به همراه همسرم در این مسابقه حاضر خواهیم شد. او در کلاس ۶۰۰ سیسی شرکت میکند.
برای پنج راند در مسابقات پذیرفته شدم
وی در خصوص تفاوت این رقابت ها با قهرمانی آسیا اظهار داشت: سطح این مسابقه بسیار بالاتر از رقابتهای آسیایی است. اول اینکه در پیست بسیار سطح بالایی برگزار میشود، در مقایسه با پیست ناخن چای سری که مسابقات آسیایی در آن انجام میشود و بیشتر یک پیست محلی و لوکال است. دوم اینکه از لحاظ کیفی در سطح موتوجیپی برگزار میشود و کشورهای بیشتری در آن شرکت میکنند. حتی کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا که بالاترین پتانسیل موتورسواری جهان را دارند. این کشورها برای آمادگی بیشتر خودشان در این رقابتها حاضر میشوند. این مسابقات زیر نظر فدراسیون قطر برگزار میشود. شرکتکنندگان از سراسر دنیا میتوانند در آن حضور یابند. افراد میتوانند رزومه و لایسنس خود را به فدراسیون ارسال کنند و پس از بررسی، مجوز حضور در پیست را دریافت کنند. تنها کسانی پذیرفته میشوند که در آن سطح توانایی رقابت داشته باشند. خدا را شکر، من امسال برای پنج راند پذیرفته شدم. اولین راند همین جمعه برگزار میشود و تا اوایل سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.
شبیه فوتبالیستهایی هستیم که در زمین خاکی تمرین میکنند اما در زمین چمن باید مسابقه بدهند
عابدینی درباره حمایت فدراسیون از او گفت: هیچ حمایتی از فدراسیون نداشتیم. این مسابقات را کاملاً شخصی و بدون اسپانسر انجام میدهیم. فقط برای این تلاش میکنیم که سطح موتورسواری خودمان و کشورمان ارتقا پیدا کند و برای اهداف بزرگتر آماده شویم. این مسابقه میتواند سکوی پرتابی برای رقابت در سطوح بالاتر باشد. شرایط ما شبیه فوتبالیستهایی است که در زمین خاکی تمرین میکنند اما در زمین چمن مسابقه میدهند. ما پیست آزادی را داریم که حدود یک کیلومتر طول و چهار پیچ دارد. همچنین پیست ایلند در سرزمین ایرانیان هست که زیرساختهای فرمولوان را دارد. ما از آن و از پیست کارتینگ برای موتورهای حجم پایینتر استفاده میکنیم. در اینجا واقعاً باید از موسوی تشکر کنم که در یکی دو سال گذشته خیلی به من و همسرم کمک کرد و پیست را در اختیارمان گذاشت. هرچند پیست هنوز تکمیل نشده، اما برای تمرین ما مناسب بوده است. البته پیست لوسیل قطر یک پیست پنج کیلومتر و ۴۰۰ متری است که سطح و ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به پیستهای ما دارد.
اگر بخواهیم مدام با هزینه شخصی به مسابقات برویم، نمی توانیم ادامه دهیم
نخستین ملیپوش موتورسواری بانوان ایران درباره پیشبینی خود از سطح مسابقات تصریح کرد: قطعاً رقبا بسیار حرفهای و قدرتمند هستند. من سال گذشته در این مسابقه رتبه ششم را کسب کردم. امسال تمام تلاشم را میکنم که برای کشورم سکویی به دست بیاورم. تمریناتم نسبت به سال قبل سختتر و حرفهایتر شده و هدفمندتر پیش میروم. این مسابقات برای من سکوی پرتابی جهانی است، چرا که تیمها، رادارها و شبکههای مختلف کشورهای گوناگون آن را پیگیری میکنند. تنها مشکل ما نبود اسپانسر و حمایت مالی است. ما بارها تلاش کردیم اما موفق نشدیم. امیدوارم شرایطی از طرف فدراسیون یا حامیان مالی داخلی فراهم شود تا بتوانیم مسیر را ادامه دهیم. من و همسرم امسال، با وجود هزینههای بسیار سنگین، مجبور شدیم از بسیاری از چیزها بگذریم و حتی پسانداز زندگیمان را صرف این راه کنیم. نمیدانم تا چه حد بتوانیم در آینده با هزینه شخصی ادامه دهیم. فکر نمیکنم بیشتر از یکی دو سال دیگر دوام بیاوریم. همه تلاشم را میکنم. فکر میکنم پس از این، اتفاقهای خوبی برای موتورسواری بانوان رقم بخورد. امیدوارم حضور بانوان در مسابقات بینالمللی باعث شود مسئله گواهینامه برای خانمها که اکنون معضل بزرگی است، حل شود.
انتهای پیام/

بسیاری از اعتراضات ناشی از عدم آگاهی از دستورالعملها بود/عدالت در روند برگزاری انتخابات رعایت شد
