13:27 19 / 06 /1404

پلی استیشن 6 ممکن است با درایو دیسک ماژولار عرضه شود

پلی استیشن 6 ممکن است با درایو دیسک ماژولار عرضه شود
سونی ممکن است برای کاهش هزینه‌های تولید و ارائه حق انتخاب بیشتر به مصرف‌کنندگان، کنسول نسل بعد خود را به صورت ماژولار و با یک درایو دیسک جداشونده به عنوان استاندارد طراحی کند.

در حالی که کنسول پلی‌استیشن ۵ در ماه نوامبر امسال پنج ساله می‌شود، گمانه‌زنی‌ها و شایعات در مورد کنسول نسل بعدی سونی، یعنی پلی‌استیشن ۶ که هنوز به طور رسمی معرفی نشده، در حال افزایش است. یکی از جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که کنسول بعدی سونی ممکن است یکی از ویژگی‌های مدل‌های جدیدتر PS5، یعنی درایو دیسک جداشونده، را به عنوان یک استاندارد اصلی به کار گیرد.

سایت gamespot بر اساس گزارش Insider Gaming،اعلام کرد عرضه یک درایو دیسک جداشونده به سونی این امکان را می‌دهد که هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل PS6 را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. این اقدام همچنین راهی برای محافظت از شرکت در «شرایط نامطمئن» اقتصادی تلقی می‌شود که احتمالاً به تلاطم‌های اخیر بازار ناشی از تعرفه‌های دولت آمریکا اشاره دارد.

این استراتژی به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد بین دو گزینه انتخاب کنند: یک مدل پایه و ارزان‌تر که کاملاً دیجیتال است و می‌توان در آینده درایو دیسک را به عنوان یک وسیله جانبی برای آن خریداری کرد، یا یک مدل سنتی‌تر که از ابتدا همراه با درایو دیسک عرضه می‌شود.

این رویه تکاملی نسبت به نسل فعلی محسوب می‌شود. کنسول PS5 در ابتدا با دو مدل کاملاً مجزا عرضه شد: یکی با درایو داخلی و دیگری تمام دیجیتال که قابلیت ارتقا نداشت. این سیاست با معرفی مدل اسلیم PS5 که از درایو جداشونده پشتیبانی می‌کرد، تغییر کرد. همچنین کنسول PS5 Pro که سال گذشته عرضه شد، به طور پیش‌فرض فاقد درایو دیسک بود، اما امکان اتصال آن وجود داشت.

با گذشت چندین سال از عمر نسل نهم، سخت‌افزار‌ها روزبه‌روز گران‌تر شده‌اند. برای مثال، سونی پیش از این قیمت کنسول‌های PS5 را در مناطقی مانند اروپا، بریتانیا، استرالیا و آمریکا به دلیل «شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی» افزایش داده بود.

یکی دیگر از اطلاعاتی که در مورد کنسول بعدی سونی می‌دانیم، این است که این شرکت همچنان بر سخت‌افزار فیزیکی به جای فناوری ابری (Cloud) تمرکز خواهد داشت. در ماه ژوئن، هیدئاکی نیشینو (Hideaki Nishino)، مدیرعامل سونی، اظهار داشت که با وجود پیشرفت بازی‌های ابری، مصرف‌کنندگان همچنان «اجرای محلی» بازی‌ها را که از طریق دیسک فیزیکی یا محتوای دانلود شده روی خود کنسول صورت می‌گیرد، ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا