دانش‌آموزان باید کنشگر اصلی تربیت و توسعه کشور باشند

دانش‌آموزان باید کنشگر اصلی تربیت و توسعه کشور باشند
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت نظام تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان را به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی در فرایند تربیت و تصمیم‌سازی نظام آموزشی معرفی کرد و گفت: دانش‌آموزان باید مسئولیت‌های عملی بگیرند و از فرصت‌های تربیتی برای کسب مهارت‌های ارتباطی، اعتماد به نفس و بصیرت اجتماعی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی، نظام تعلیم و تربیت را نقطه آغاز تحول در هر کشور دانست و تأکید کرد: توسعه و پیشرفت کشور‌ها در گرو تقویت این نظام است. وی ضمن خوش‌آمدگویی به دانش‌آموزان حاضر در جلسه، بر اهمیت نقش فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و یادآور شد که آنها نه تنها مخاطبان بلکه کنشگران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجربه خود به عنوان دانش‌آموز فعال در تشکل‌های دانش‌آموزی، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما تربیت دانش‌آموزان نخبه و متعهد است که بتوانند در سطوح ملی و حتی بین‌المللی نقش‌آفرینی کنند.

کاظمی درباره فرصت‌های تربیتی موجود در ساختار‌های سازمان دانش‌آموزی از جمله مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا سخن گفت و تأکید کرد که حضور دانش‌آموزان به عنوان خبرنگار و نماینده در این نهادها، فرصتی کم‌نظیر برای تمرین مهارت‌های ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس و کسب بصیرت و دانش است.

وی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی و فعال‌سازی کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی تأکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید در فرآیند تصمیم‌سازی نظام تعلیم و تربیت مشارکت کنند و نظرات خود را به صورت ساختارمند و به موقع ارائه دهند تا تأثیرگذار باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان به نقش کلیدی دانش‌آموزان در توسعه مهارت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی اشاره کرد و گفت: فرصت‌های ایجاد شده در مجلس دانش‌آموزی و سایر تشکل‌ها باید قدر دانسته شود و با برنامه‌ریزی دقیق، به ظرفیت‌های آنان افزوده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا