آمادگی ۶۰۰ مجتمع رفاهی برای ارائه خدمات به زائران اربعین/ تاکید بر مدیریت خستگی رانندگان+فیلم

آمادگی ۶۰۰ مجتمع رفاهی برای ارائه خدمات به زائران اربعین  تاکید بر مدیریت خستگی رانندگان+فیلم
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آمادگی کامل حدود ۶۰۰ مجتمع خدمات رفاهی در طول مسیرهای منتهی به اربعین حسینی خبر داد و تاکید کرد مدیریت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، به ویژه در ایام اوج سفر، نقشی حیاتی در پیشگیری از حوادث رانندگی و تضمین ایمنی زائران دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مهدی خضری، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نکاتی برای ایمنی بیشتر مسافران اربعین به خصوص در سفر بازگشت بیان کرد.

خضری با اشاره به تمهیدات جهت تسهیل درجابجایی زائران اربعین حسینی، گفت: از زمانی که زائر وارد جاده می‌شود، چه با ناوگان حمل و نقل عمومی و چه با وسیله شخصی، ما در حوزه خودمان تلاش می‌کنیم تا بهترین شرایط ایمنی را در سطح جاده‌های کشور فراهم کنیم. اما متاسفانه خستگی و خواب‌آلودگی می‌تواند خطر بزرگی برای خانواده‌های عزیز باشد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: توصیه اکید ما این است که زائران پس از هر دو ساعت رانندگی، حداقل ۱۰ دقیقه استراحت کنند. در همین راستا، حدود ۶۰۰ مجتمع خدمات رفاهی در طول مسیر‌های اربعین فعال شده‌اند. حتی در این مجتمع‌ها، موکب‌هایی برپا شده و پذیرایی ساده‌ای نیز انجام می‌شود.

خضری ادامه داد: با توجه به اینکه این سفر ممکن است طولانی باشد و خستگی و خواب‌آلودگی تأثیر بسزایی در بروز حوادث رانندگی دارد، توصیه می‌کنیم زائران به این موضوع دقت کنند. ما در حال حاضر در پیک سفر‌ها هستیم و حجم تردد در جاده‌ها افزایش یافته است. خستگی، خواب‌آلودگی و خطای انسانی از عوامل اصلی تصادفات رانندگی هستند.

وی گفت: اگر بتوانیم این موارد را به خوبی مدیریت کنیم، امیدواریم شاهد کمترین تصادفات در این ایام باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب