14:30 26 / 06 /1398
حسین‌بیگی تأکید کرد؛

ضرورت فراگیری اصول و روش‌های برقراری ارتباط موفق توسط کارکنان

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز بر ضرورت فراگیری اصول و روش‌های برقراری ارتباط موفق توسط کارکنان تأکید کرد.
دکتر حسین بیگی.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نی‌ریز، کارگاه آموزشی «روش‌های برقراری ارتباط موفق» ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز ظهر امروز به همت دفتر توانمندسازی و کارشناس منابع انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


علیرضا حسین‌بیگی عضو هیئت علمی و مدیرگروه رشته‌های مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز که تدریس این کارگاه آموزشی را برعهده داشت، در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفتگو با آنا با تأکید بر ضرورت فراگیری اصول و تکنیک‌های مدیریت رفتار سازمانی به‌ویژه اصول صحیح برقراری ارتباط اظهار کرد: از جمله برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی که در ادارات و نهادها برگزاری آن احساس می‌شود، کارگاه برقراری ارتباط موفق است که کارکنان در پرتو مطالبی که می‌آموزند، بتوانند در زمینه تکریم ارباب رجوع گام‌های اصولی و صحیح بردارند که رضایت خاطر مراجعه‌کنندگان را از مجموعه دربر داشته باشد.


وی با بیان این موضوع که در فضای آموزشی و به‌ویژه دانشگاهی، افراد باید اطلاعات و مهارت‌های لازم درباره چگونگی برقراری یک ارتباط مؤثر و کارساز را بیاموزند، بیان کرد: مهم‌ترین حس انسان در بحث ارتباطات، حس شنوایی است و بین گوش‌دادن و شنیدن تفاوت است.


حسین‌بیگی با بیان این موضوع که گوش‌دادن عبارت است از شنیدن همراه با توجه و دقت، عنوان کرد: نیاز به شناسایی و مطرح‌شدن از مواردی است که باید در حوزه ارتباطات بسیار مورد توجه و مدنظر قرار گیرد و در واقع افراد براساس نظریه فروید دارای سه نوع شخصیت هستند و ممکن است یک فرد در طول یک روز هر سه نوع شخصیت را بسته به مکان و زمان داشته باشد.


مدیرگروه رشته‌های مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز خاطرنشان کرد: این سه نوع شخصیت که در مبحث ارتباطات حائز اهمیت هستند، عبارتند از شخصیت یا من والد، شخصیت یا من کودک و در نهایت شخصیت یا من بزرگسال که هر سه نوع شخصیت در بحث ارتباطات باید توسط کارکنان در ارتباط با دانشجویان و  مسئولان در ارتباط با کارمندان مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب