تردید در موفقیت روبوتاکسیهای تسلا در آستین به دلیل مسائل سیاسی و رقابتی

ایلان ماسک، به دلیل ارتباط با دونالد ترامپ و مواضع راستگرایانهاش، در میان بسیاری از ساکنان لیبرال آستین محبوبیتی ندارد.
آستین، شهری با فرهنگ لیبرال و رویدادهایی مانند جشنواره Eeyore’s Birthday و منطقه LGBTQ+ در خیابان چهارم، در انتخابات 2024 بیش از 68 درصد به کامالا هریس رأی داد.
انتظار میرود بسیاری از ساکنان محلی روبوتاکسیهای تسلا را تحریم کنند و حتی اعتراضات در نمایشگاه تسلا در The Domain گسترش یابد. خطر خرابکاری نیز وجود دارد، با توجه به حوادث مشابه در آمریکا.
رقابت سنگین با وایمو
وایمو، سرویس روبوتاکسی آلفابت، از مارس 2025 در آستین فعال است و با تجربهای قوی در صنعت، رقیبی سرسخت برای تسلا محسوب میشود. تسلا اگرچه از دادههای گسترده Full Self-Driving (FSD) بهره میبرد، اما هنوز مشخص نیست که آیا میتواند با عملکرد وایمو رقابت کند. وایمو در منطقهای محدود از پارکر لین تا هاید پارک فعالیت میکند و تسلا نیز احتمالاً به دلیل پیچیدگیهای ترافیکی و اجتناب از بزرگراههایی مانند MoPac و I35، با محدودیتهای مشابهی مواجه خواهد بود.
مشکلات فنی و ترافیکی
زیرساخت شهری آستین، با تقاطعهای پیچیده، ترافیک سنگین در ساعات شلوغی، و رویدادهایی مانند SXSW، چالش بزرگی برای فناوری FSD تسلا ایجاد میکند. ساکنان از عملکرد محتاطانه روبوتاکسیهای وایمو شکایت دارند و ورود تسلا ممکن است ترافیک را تشدید کند، بهویژه در خیابانهایی مانند ششمین یا کنگره. عدم ارتباط بین روبوتاکسیهای تسلا و وایمو نیز میتواند به هرجومرج ترافیکی منجر شود.
چشمانداز تسلا
تسلا با ناوگانی کوچک از 10 تا 20 خودرو آغاز خواهد کرد و احتمالاً گردشگران، جمهوریخواهان، یا افرادی بیتوجه به سیاست مشتریان اصلی آن باشند. با این حال، گسترش این پروژه به پذیرش عمومی و پیشرفت FSD بستگی دارد. ایلان ماسک به فناوری خودران متعهد است و تنها یک حادثه جدی ممکن است برنامههای او را موقتاً متوقف کند.
Pocket-lint نوشت: برخی از ساکنان لیبرال ممکن است برای راحتی، مانند بازگشت از خیابان ششم، از روبوتاکسیهای تسلا استفاده کنند. همچنین، حضور احتمالی محافظهکاران در مرکز شهر میتواند به موفقیت اولیه کمک کند. نتیجه این پروژه، که به زودی مشخص خواهد شد، میتواند آینده برنامههای خودران تسلا را تعیین کند.
انتهای پیام/