۲۸/ خرداد /۱۴۰۴

رویکرد توسعه حمل بار ریلی/مصرف سوخت قطار یک چهارم مصرف جاده‌ای است

رویکرد توسعه حمل بار ریلی مصرف سوخت قطار یک چهارم مصرف جاده‌ای است
مدیرعامل شرکت راه آهن، اظهار کرد:تداوم یارانه سوخت دور از واقعیت است از این رو جایگاه راه آهن و حمل ریلی بیش از گذشته حائزاهمیت است. چراکه مصرف سوخت قطار حدود یک چهارم مصرف جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، جبارعلی ذاکری امروز در مراسم تفاهم نامه سه جانبه سرمایه گذاری شرکت راه آهن با شرکت‌های سنگ آهن مرکزی ایران و مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولادی بافق برای طراحی و احداث خط را آهن صنعتی و تجاری، گفت: مطابق برنامه زمان بندی این پروژه اجرا خواهد شد. رویکرد راه آهن به سمت توسعه حمل بار از روی ریل است.

مدیر عامل راه آهن ایران، گفت: بیشترین حجم جابجایی ریلی از شمال به مرکز و جنوب کشور داریم. بخشی از بار به سمت اصفهان و بخش دیگر به سمت جنوب کشور حمل می‌شود.

ذاکری تاکید کرد: سالانه برنامه‌هایی برای افزایش جابجایی ریلی داریم به طوری که مسیر ریلی از بافت به سمت سنگال نیز باید دوخطه شود.

وی تصریح کرد: دو خطه کردن برخی از محور‌های ریلی کشور و استفاده از ظرفیت‌های موجود از اهداف راه آهن است و برای افق برنامه هفتم افزایش جابجایی حمل ریلی را در برنامه است.

به گفته مدیر عامل راه آهن؛ حجم ۵ میلیون تن بار با راه اندازی این خطوط که امروز تفاهم نامه آن به امضا رسید که حجم سرمایه گذاری این پروژه ۱.۶همت است.

معاون وزیر راه گفت: تداوم یارانه سوخت دور از واقعیت است از این رو جایگاه راه آهن و حمل ریلی بیش از گذشته حائزاهمیت است.مصرف سوخت قطار حدود یک چهارم مصرف جاده‌ای است از این رو جایگاه راه آهن امروز با توجه به قیمت سوخت کاملا مشهود است.

افزایش ظرفیت ریلی 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تفاهم نامه  پروژه صنعتی تجاری، گفت:  دو خطه کردن خطوط ریلی  از بافق به سمت سنگان باعث می‌شود که شاهد افزایش ظرفیت باشیم که بعد از دو خطه کردن استفاده از پلاک میانی زمینه را برای افزایش ظرفیت  حمل ریلی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: از خواف و سنگان تا به امروز ۱۵ میلیون تن محصول به سمت مرکز کشور جابجا می‌شد که طبق افق برنامه هفتم باید به ۲۲ میلیون تن برسد این  پروژه به طول ۳۲ کیلومتر خط فرعی اجرایی خواهد شد.

جابجایی ۴۱ میلیون تن سنگ آهن با راه اندازی خطوط جدید ریلی

در ادامه این مراسم، عسگری مدیرعامل سنگ آهن ایران، گفت: سالانه ۴۱ میلیون تن سنگ آهن با راه اندازی این خط ریلی جابجا می‌شود.

محسن ابویی مهریزی مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولادی بافق نیز در این مراسم، گفت: سه مجموعه دولتی و نیمه دولتی به دنبال توسعه اقتصاد هستند و بعد از این تفاهم نامه باید برنامه‌های بیشتری اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب