مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد که امتحانات دروس کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطابق برنامه و مطابق با ضوابط ابلاغی وزارت در دانشگاههای کشور برگزار میشود.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: صنایع میتوانند تا ۳۰ واحد درسی را بر اساس نیازهای خود تعیین کنند و بدین ترتیب، دانشجویان از همان ابتدای تحصیل با محیط کارآشنا میشوند.
در دنیای پرشتاب و دیجیتال امروز، دانشگاهها با نسل جدیدی از دانشجویان روبهرو هستند که انتظاراتشان فراتر از انتقال دانش نظری است. نسل زد که در اقیانوسی از اطلاعات غوطهورند، خواهان تجربههای یادگیری عملی، مهارتمحوری و ارتباط مستقیم با بازار کار هستند. شکاف بین محتوای درسی و نیازهای واقعی جامعه، زنگ خطری است که اگر جدی گرفته نشود، میتواند آینده نسلی آگاه و آماده را به خطر اندازد. این گزارش، صدای دانشجویان از رشتههای مختلف را شنیده و به مسئولان عالی نظام آموزشی تلنگر میزند که زمان بازنگری اساسی در رویکردها فرا رسیده است.
دانشگاه خوارزمی برای مدیریت هرچه بهتر برگزاری امتحانات و همچنین کلاسهای ترم جدید در شرایط خاص، تدابیر لازم را اندیشیده و اجرا کرده است. یکی از این اقدامات، بهبود و ارتقای سامانه آموزشی مجازی دانشگاه است که امکان بهرهبرداری بهتر دانشجویان و اساتید را فراهم میکند.
سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیهای به مناسبت سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، با تشریح «فهرست سیاه ۷۲ ساله» آمریکا علیه ایران، از کودتای ۱۳۳۲ و ترور دانشمندان هستهای تا شهادت سردار سلیمانی و تحریمهای دارویی را مصادیق «خصومت سیستماتیک» واشنگتن خواند و هرگونه خوشبینی به این کشور را «سادهاندیشی محض» دانست.
رئیس جهاد دانشگاهی در نامهای به قائممقام رئیس و معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، تشکیل کارگروه رفاهی را با محوریت ۴ اولویت سلامت، سفر، ازدواج و فوت خواستار شد و تأکید کرد برنامهریزیها باید بهگونهای باشد که جهادگران کمتر برخوردار بیشترین بهره را ببرند.
مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اشاره به ضرورت بازطراحی ساختار ورزش دانشگاهی، از طراحی هرم جدیدی از رویدادهای ورزشی خبر داد که بر تداوم مشارکت ورزشی، ایجاد مسیر مشخص برای ارتقاء ورزشکاران دانشگاهی تأکید دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با اشاره به توجه ویژه دکتر طهرانچی به نوآوری و فناوری، گفت: وی سیستمهای یکپارچهای را راهاندازی کرد و همواره دیگران را به نوآوری و خلاقیت تشویق میکرد. موضوعات پژوهشی و پایاننامهها را به نیازهای واقعی جامعه پیوند میزد و این رویکرد، نقش مهمی در تقویت نظام علمی کشور ایفا کرد.