در گزارش آنا بخوانید؛
مقصر اصلی خودروساز است؛ چرا تزریق ۴۰ همت به صنعت، گرهی از حباب بازار خودرو باز نمیکند؟
کارشناس صنعت خودرو، ریشه اصلی دلالی را نه در واسطههای بیرونی بلکه در ساختار مدیریتی خودروسازان میداند و تأکید میکند؛ در حالی که قیمت خودروهای کارخانهای به دفعات افزایش یافته و دولت در تلاش است تا با بسته حمایتی ۴۰ هزار میلیارد تومانی، بدهی خودروسازان به قطعهسازان را تسویه کند، آمار تولید همچنان روندی کاهشی دارد. این تناقض، شائبه سودآوری مدیران از شکاف فزاینده بین قیمت کارخانه و بازار آزاد را تقویت کرده است.